• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115198
+
-

100ثانیه خبر/ شکایت از فیسبوک

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به‌زودی به‌دلیل نقض قوانین ضد‌انحصار شکایتی را علیه فیسبوک مطرح خواهد کرد. به گزارش انگجت، فیسبوک متهم است با ادغام شرکت‌ها و کنترل اطلاعات، در فرایند رقابت آزاد اختلال‌هایی را ایجاد کرده است. البته این شکایت نمی‌تواند باعث آن شود که فیسبوک مجبور به ترک اینستاگرام یا واتساپ شود. پیش‌تر وزارت دادگستری آمریکا نیز شکایتی را علیه گوگل درخصوص قوانین ضدانحصار به ثبت رسانده بود که مربوط به همکاری این شرکت با اپل می‌شد.

  مجوز اینترنت استارلینک در کانادا صادر شد
مقامات کانادایی اجازه آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور را صادر کردند. به گزارش انگجت، استارتاپ فضایی اسپیس‌ایکس به‌زودی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به کانادایی‌ها ارائه خواهد داد. طبق برنامه قرار است اسپیس‌ایکس این طرح آزمایشی را ابتدا در روستاهای کانادا به مرحله اجرا درآورد. این خدمات در آمریکا با هزینه ماهانه 99دلار عرضه می‌شود. اسپیس‌ایکس در ای‌میل خود برای کاربران توضیح داده که در اوایل ارائه این سرویس دچار اختلال‌هایی خواهد بود.

  «اسپیس شیپ2» به مدار زمین می‌رود
شرکت «ویرجین گالاکتیک» حدود 2هفته دیگر هواپیمای فضایی «اسپیس شیپ2» خود را به‌طور آزمایشی به مدار زمین خواهد فرستاد. به گزارش انگجت، ابتدا قرار بود این پرواز در روز 22اکتبر انجام شود، اما با توجه به شرایط و مشکلات پیش‌آمده این پرواز برای بازه زمانی 19تا 23نوامبر یعنی 29آبان تا 3آذر برنامه‌ریزی مجدد شده است. ویرجین گالاکتیک، از ‌ماه گذشته در تدارک این پرواز بوده است. فروش بلیت برای سفر به مدار زمین از سال2021و پس از پرواز ریچارد برانسون، مدیر ارشد شرکت آغاز خواهد شد.

  ساخت پایانه تاکسی‌های پرنده در فلوریدا
استارتاپ آلمانیLilium Aviation در پی ساخت یک پایانه حمل‌ونقل به مساحت 5200مترمربع در آمریکاست. به گزارش ساینس‌تایمز، درحالی‌که به‌نظر می‌رسد تاکسی‌های پرنده آینده حمل‌ونقل هوایی خواهند بود، با ساخت این پایانه بزرگ، شاید به‌زودی شاهد پرواز این تاکسی‌ها در آسمان اورلاندو در ایالت فلوریدا باشیم. تاکسی پرنده استارتاپ «لیلیوم» یک هواپیمای عمودپرواز است که با 36موتور تمام برقی کار می‌کند. طبق اعلام کارشناسان این استارتاپ، این تاکسی پرنده موقع برخاستن از زمین، حرکت آن، 6برابر نرم‌تر و آرام‌تر از یک بالگرد است.

  روبوسوسک‌های همه کاره
محققان دانشگاه «سوکوبا» سوسک‌های روباتیکی ساخته‌اند که می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند و به جاهایی بروند که روبات‌های دیگر نمی‌توانند بروند. به گزارش دیلی‌میل، محققان این دانشگاه از سوسک‌های ماداگاسکار برای الهام گرفتن و دیدن چگونگی رسیدن آنها به مکان‌هایی که روبات‌های عادی نمی‌توانند به آن برسند، استفاده کرده‌اند. این سوسک‌های روباتیک دارای الکترودها، باتری و یک تراشه آنتن در داخل خود هستند و یک پیکسل نیز به پشت آنها بسته شده است تا به‌عنوان نمایشگر عمل کند. از این روبات‌ها می‌توان در نظافت منزل و هل دادن و حرکت دادن اشیایی که در دسترس قرار ندارند، استفاده کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید