• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114808
+
-

نگاهی به بازی جادویی «هری پاتر: معماها و طلسم‌ها»

هری پاتر شو!

هری پاتر شو!

  علی مولوی:

تا همین چندسال قبل خیلی سخت می‌شد تصور کرد که روزی بازی‌ای با موضوع «هری پاتر» را در گوشی‌های هوشمندمان داشته باشیم. این سبک از بازی‌ها، نیاز به گرافیک بالا و ابزار بسیاری دارند که معمولاً در کامپیوتر یا کنسول‌های بازی در دسترس بودند. اما حدود دو سال قبل بازی «هری پاتر: معمای هاگوارتز» از راه رسید که در آن می‌توانستید  مدرسه‌ی هاگوارتز را توی جیبتان داشته باشید! البته آن بازی برخلاف نامش، ربط چندانی به خود هری پاتر نداشت و فقط ماجراهایش در دنیای جادویی هری پاتر اتفاق می‌افتاد. درواقع داستان بازی از چندین سال پیش از ورود هری پاتر به مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز آغاز می‌شد. شما این امکان را داشتید که شخصیت خودتان را در بازی بسازید، نوع چهره و موها و لباس‌هایتان را انتخاب کنید و وارد داستان شوید. اما حجم این بازی به مرور و با دانلود مرحله‌های بالاتر، بالا رفت و کم‌کم هواداران روزهای اولیه‌اش را از دست داد.
حالا بازی تازه‌ای با نام «هری پاتر: معماها و طلسم‌ها» از راه رسیده که کاملاً داستان هری پاتر است. این بازی گرافیک بسیار خوب و بالایی دارد، اما نسبتاً بازی سبکی است و در هنگام دانلود اولیه، فقط 127 مگابایت فضا اشغال می‌کند.
البته سبک این بازی کاملاً متفاوت است و همان‌طور که از اسم و تصاویرش پیداست، با یکی از انواع بازی‌های جورچین، مثل «کَندی‌کِراش» طرف هستید. یعنی باید معماهای هرمرحله را با جورکردن رنگ‌ها و گاهی هم استفاده از طلسم‌ها و وردهای کتاب هری پاتر حل کنید. 50 مرحله‌ی نخست بازی آن‌قدر ساده طراحی شده که ممکن است فکر کنید این بازی خیلی کودکانه است، اما به مرور و هرچه بالاتر می‌روید، مراحل سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند و نیاز به تمرکز و فکر بیش‌تری دارند.
تمام مراحل این بازی کاملاً براساس داستان کتاب نخست هری پاتر طراحی‌ شده‌اند و شما ضمن بازی و حل معما، با کلاس‌های جادویی، طلسم‌ها و سایر بخش‌های کتاب هم آشنا می‌شوید. ضمن این‌که در طول بازی، هری، هرمیون، رون، هاگرید، پروفسور دامبلدور و سایر شخصیت‌های کتاب‌های هری‌ پاتر هم به کمکتان می‌آیند تا بتوانید مراحل سخت‌تر را پشت سر بگذارید.
این بازی در گوگل‌پلی بیش از پنج میلیون‌بار دانلود شده و امتیاز آن از بین آرای 228هزار و 43 نفر رأی‌دهنده، 8/4 از 5 است.

این خبر را به اشتراک بگذارید