• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 7 آبان 1399
کد مطلب : 114211
+
-

جلسه انتخاباتی مجمع روحانیون مبارز

شورای مجمع روحانیون مبارز کمیته‌ای را مأمور  بررسی شرایط انتخاباتی مردمی کرد تا چندو چون ورودش به سیزدهمین دوره این انتخابات را برنامه‌ریزی کند. دوشنبه شب گذشته جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با حضور رئیس این تشکل به‌صورت مجازی برگزار شد و اعضا حول موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری 1400به بحث و گفت‌وگو پرداختند. در ابتدای این نشست مجازی پس از ارائه اخبار سیاسی و فرهنگی بحث و اظهارنظرها‌یی حول مشکلات حاد اقتصادی و معیشتی مردم صورت گرفت و اعضا یک به یک عوامل دور و نزدیک بر معیشت مردم را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند. در همین راستا هم گزارشی براساس آخرین نظر سنجی از میزان تاب آوری اجتماعی مطرح شد و به سمع اعضا رسید. به‌دنبال بحث و بررسی درباره اقتصاد و نوسانات آن بر معیشت مردم، اعضای مجمع به موضوع اصلی نشست یعنی چند و چون انتخابات ریاست‌جمهوری 1400ورود کردند.  براساس گزارشی که روابط عمومی مجمع در اختیار همشهری قرار داده است در بحث سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نخستین نکته مهمی که مورد توجه و تأکید جمع قرار گرفت حراست از اصل اساسی انتخابات و نقش مردم به‌عنوان نماد جمهوریت نظام و از بین بردن موانع انتخابات آزاد بود.  در ادامه این جلسه همچنین با یاد آوری و توجه ویژه به این نکته که بحران کرونا در جهان به‌ویژه در ایران و مشکلات طاقت فرسای اقتصادی و معیشتی جامعه به‌ویژه اقشار گسترده آسیب پذیر مجال پرداختن به هر موضوعی را تنگ کرده است، یادآوری شد که انتخابات موضوعی است که اگر رها شود سر رشته امور را از دست همه خارج خواهد ساخت.
مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز درباره این جلسه به جماران گفت: در این جلسه راجع به کلیات شرایط انتخابات، اهمیت آن و نقش رأی مردم در ساختار جمهوری اسلامی ایران و همینطور اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) به‌عنوان رکن مقبولیت و مشروعت نظام، بحث‌های مفصلی صورت گرفت.
عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: همچنین آسیب شناسی انتخابات سال‌های گذشته و بحث‌های کلی دیگری در جلسه اخیر مجمع صورت گرفت و یک کمیته کاری در رابطه با همین رویکردها و ارزیابی مسائل انتخابات، تشکیل و بنا شد گزارشی جامع از شرایط موجود تهیه کند تا در جلسات آتی مجمع مورد ارزیابی قرار گیرد. باید گفت که هنوز هیچ پیش فرض خاصی برای این موضوع وجود ندارد و صرفا در رابطه با مسائل کلی انتخابات بحث‌هایی انجام شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید