• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 30 شهریور 1399
کد مطلب : 110580
+
-

اشتباه‌های رایج خانه‌داری


گاهی اوقات ما برای تمیز کردن خانه از روش و موادی استفاده می‌کنیم که ناخواسته موجب فرسایش سریع و از بین رفتن وسایل خانه می‌شود. دانستن این موارد به ما کمک می‌کند عمر وسایلمان را طولانی‌تر کنیم.
      لکه فرش و موکت را با اسپری مخصوص یا شامپو فرش پاک نکنید. این مواد بعد از چندبار استفاده بافت فرش و موکت را از بین می‌برند و به مرور زمان باعث از بین رفتن رنگ و کاهش کیفیت فرش می‌شوند. برای از بین بردن و پاک کردن لکه‌ها، از ماست استفاده کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
       سطوح چوبی را با آب تمیز نکنید. اگر روی سطح چوبی‌ پرز یا گرد و خاک و دوده است به هیچ عنوان آن را با آب تمیز نکنید، چوب به‌علت طبیعی بودن در مواجهه با آب باد می‌کند و دفرمه می‌شود و دیگر قابل جبران نیست. اول با جارو برقی مواد زائد را از روی سطوح چوبی بردارید و سپس با دستمال نمدار سطح آن را تمیز کنید.
       استفاده از ماشین ظرفشویی نیمه‌خالی را کنار بگذارید. استفاده‌ از ماشین ظرفشویی نیمه‌‌خالی نه تنها از لحاظ مصرف انرژی به‌صرفه نیست، احتمال خراب شدن ماشین را هم بالا می‌برد. بهتر است برای پیشگیری از این آسیب به‌خودتان زحمت بدهید و ظرف‌های کم‌تعداد را با دست بشویید یا صبر کنید تا ماشین پر شود.
       شستن سطوح سنگ طبیعی با مواد اسیدی. این کار گرچه ممکن است در ابتدا نتیجه خوبی داشته باشد اما در درازمدت به سنگ آسیب می‌زند. مواد اسیدی مانند آبلیمو و موادی که روی آنها پیشوند اسیدیته یا اسید درج شده است، سنگ‌های طبیعی را به مرور زمان دچار فرسایش می‌کنند.
       استفاده همیشگی از آب گرم برای شست‌و شوی لباس. استفاده همیشگی از آب گرم برای شست‌و‌شو باعث آسیب به بافت و رنگ لباس‌ها می‌شود. برخی از لباس‌ها را که رنگ‌های قرمز، نارنجی، مشکی، آبی و سبز پررنگ دارند، باید با آب سرد شست؛ زیرا رنگ و رو رفتگی در این رنگ‌ها بیشتر به چشم می‌آید.
       باز کردن لوله‌ها با اسید. این مواد البته کار را آسان می‌کنند اما بهتر است همیشه از این راه استفاده نکنید. اگر گرفتگی آنها شدید نیست از یک نوشابه خانواده استفاده کنید. استفاده مداوم از لوله ‌بازکن‌ها به لوله‌کشی‌های داخلی آسیب می‌رساند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید