• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106095
+
-

بازسازی موزه هفت‌چنار

مرمت و بازسازی بخش‌های کوچک موزه هفت‌چنار از 3ماه پیش توسط شهرداری منطقه۱۰ آغاز شده و احیای کامل آن پس از انعقاد تفاهمنامه شهرداری منطقه با صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی میراث فرهنگی تا پایان سال انجام می‌شود.
مجید رباطی، سرپرست شهرداری منطقه۱۰ در گفت‌وگو با پایگاه خبررسانی شهر اظهار کرد: مرمت بخش‌های کوچک موزه توسط شهرداری منطقه در حال انجام است و از آنجایی که مرمت باید مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی باشد و هزینه بالایی دارد با صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی میراث مذاکراتی انجام شده که تا دو هفته آینده به تهیه پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای در این‌باره منتج می‌شود.
او افزود: در واقع این صندوق طبق نظر کارشناسی دادگستری فراخوان عمومی اعلام شده و بهره‌برداران خصوصی اعلام مشارکت می‌کنند و بهره بردار خصوصی پس از انجام مرمت موزه، طبق مدت معلوم با تعیین اجاره بها از اماکنی مانند رستوران و چایخانه سنتی موزه برای درآمدزایی استفاده می‌کند. برای آینده ایجاد سالن جلساتی در محوطه موزه طراحی شده که مورد استفاده سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با محیط‌زیست قرار می‌گیرد. همچنین این سالن به‌عنوان پاتوقی برای جلسات محلی، منطقه‌ای، شهری و حتی کشوری قابل استفاده خواهد بود. رباطی با بیان اینکه در 2‌ماه گذشته تغییرات و بازپیرایی مناسبی در موزه ایجاد شده، یادآوری کرد: موزه هفت‌چنار از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در بخش سالن‌ها؛ پروانه‌ها، ماهی‌ها، جلبک‌ها و حیوانات مختلف از زیستگاه‌های البرز، زاگرس و ساوانای آفریقا در آن قرار دارند. علاوه بر این تالاب انزلی نیز در این بخش پیاده‌سازی‌ شده است. او با اشاره به تونل یا غار آکواریوم مجموعه هفت‌چنار که متشکل از ۳۷ آکواریوم است، افزود: در این آکواریوم‌ها انواع ماهی‌های زینتی و نایاب قرار داده شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید