علاوه بر این فعال نبودن ناشران زیاد در ایران بهدلیل روش و سبک و سیاق دشوار صدور پروانه از سوی وزارت ارشاد موجب شده تا کمتر از هزار ناشر در ایران بهصورت حرفهای فعالیت کنند.
هر کتابی، در زمانی و مکانی و موقعیتی منتشر میشود و بهدست خوانندگان و علاقهمندان و کنجکاوان خود میرسد. حالا این موقعیت و علاقهمندان، میتوانند.
از بهترین داستانهای فارسی چهاردهه اخیر، کمتر فیلمی ساخته شده و ارتباط میان ادبیات معاصر و سینمای ایران در پایینترین سطح ممکن قرار دارد
در فقدان اقتباس سینمایی از آثار ادبی بهعنوان سنتی پایدار چیزی که از دیرباز در هالیوود وجود داشته، داستان ادبیات معاصر و سینمای ایران بیشتر براساس روابط و علایق شخصی شکل گرفته و پیش رفته.