4
یکشنبه 11 خرداد 1399
شماره 7953
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صعود پرقدرت بورس پس از 2 هفته ریزش

بورس
پس از 2هفته نزول، دیروز شاخص کل بورس تهران با یک صعود پرقدرت و با 35هزار واحد افزایش، معادل 3.7درصد رشد کرد.
ویژه
وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به گزارش 13 اردیبهشت امسال با عنوان «نبض بازار میوه تند شد» اعلام کرد:  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به اختیارات، شرح وظایف و امکانات بودجه‌ای و نیروی انسانی، ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سطح بازار برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر مسئولان و همچنین تشدید بازرسی‌ها را با جدیت در دستور کار قرار داده است.
درحالی‌که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مسئولیت واریز سود سالانه سهامداران را بر عهده دارد؛ یک دهه است که این اقدام مسکوت مانده است.
2خودروساز بزرگ حاضر در طرح فروش فوق‌العاده خودرو، اعلام کردند: تمام مراحل قرعه‌کشی متقاضیان خرید خودرو با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و رسانه‌های همگانی انجام خواهد شد و متقاضیان برگزیده در این قرعه‌کشی باید تا ۴۸ساعت پس از اعلام نتایج، وجه کامل خودروی انتخابی خود را به‌حساب خودروساز واریز کنند.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به پرداخت 2فقره تسهیلات یک‌میلیون تومانی به رانندگان ناوگان مسافری برون‌شهری، از آغاز پرداخت تسهیلات 6میلیون تومانی به این افراد خبر داد.

صدور مجوز کسب‌وکار 3روزه شد

انتظار می‌رود با راه‌اندازی پنجره جدید، فرایند شروع کسب و کار از 72.5روز به حداکثر 3روز کاهش یابد
کسب‌و‌کار
راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار؛ اسم رمز آغاز عملیات کاهش بوروکراسی در محیط کسب‌وکار ایران است که اگر در حد شعار و تبلیغات باقی نماند، طلیعه‌ای برای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و حذف مجوزهای زائد خواهد بود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مرکز آمار ایران از کاهش هزینه تولید در سال گذشته پرده‌برداری و اعلام کرد: نرخ تورم سالانه تولید در سال گذشته ۳۶.۷ درصد بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش ۱۰.۸درصدی داشته است.
بانک مرکزی می‌گوید که امکان سپرده‌گذاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نزد خود و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه به بانک‌ها را فراهم کرده است.