10
شنبه 26 اسفند 1396
شماره 7347
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرا کاشت کهور آمریکایی ریزگردها را بیشتر می‌کند؟

یادداشت
تحقیق جامعی که 8محقق از کشورهای آمریکا، هند، ونزوئلا و پرو در 4کشور آمریکایی و آسیایی انجام داده‌اند و سال 2012در مجله PLOS/one منتشر شده است نشان‌دهنده نتایج بسیار محکمی درخصوص تأثیرات خطرناک کاشت کهور آمریکایی در خارج از رویشگاه‌های طبیعی است.
ویژه
سازمان ملل متحد و بانک جهانی در گزارشی اعلام کردند: تا سال ۲۰۳۰، ۷۰۰ میلیون انسان در معرض خطر آوارگی ناشی از کمبود شدید آب قرار می‌گیرند.
عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به تخریب بخش وسیعی از جنگل‌های هیرکانی و زاگرس، گفت: انقراض برخی گونه‌های حیات وحش مانند ببر هیرکانی و شیر یال کوتاه سبب نابودی بخش زیادی از جنگل‌های ایران شده است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز بارش در نیمه غربی به پایان می‌رسد؛ اما علاوه بر نواحی مرکزی به‌تدریج برای شمال شرق، شرق و تا حدودی جنوب کشور بارش و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سفرهای نوروزی ارزان شده‌ است؟

همشهری ابلاغیه رئیس جمهور برای ارزان‌سازی سفر را بررسی می‌کند
گردشگری
حسن روحانی، رئیس‌جمهور براساس نقل قول رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور ارزان شدن قیمت سفرهای نوروزی را به دستگاه‌های کشور ابلاغ کرده است.
ریزگرد
بروز ریزگردها و بیابانی‌شدن دشت‌های رودخانه‌ای در کشور‌های خاورمیانه به‌ویژه عراق، سوریه، ترکیه و استان خوزستان ناشی از سیاست‌های غلط منابع آبی است که طی دهه‌های اخیر در این کشورها اجرا شده است.