10
دو شنبه 13 آبان 1398
شماره 7798
سیاست
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همه‌پرسی در دستور کار نیست

گزارش
منتقدان دولت در مواجهه با طرح چندباره موضوع همه‌پرسی از سوی حسن روحانی، می‌گویند این کار در حیطه اختیارات رئیس‌جمهوری است و بهتر است روحانی خود در این زمینه پیشقدم شود.
ویژه
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اگر بخواهیم تعبیر سخنان ترامپ را درست در این موقف فهم کنیم این است که همانگونه که ترک‌ها، کردها و عرب‌ها برای ما مهم نیستند و فقط نفت آنها برای دولت آمریکا مهم است ملت ایران هم اهمیتی ندارد و فقط نفت ایران برای ما مهم است.
دفاعی
امیر دریادار ‌حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش به حضور هیأتی از نیروی دریایی روسیه و چین در تهران اشاره کرد و اظهارداشت: امروز هیأت‌هایی از نیروی دریایی روسیه و چین در تهران هستند که به همراه ایران طرح‌ریزی رزمایش مشترک در دست انجام است که امیدواریم در دی‌ماه این رزمایش برگزار شود.

قانونگذاری به نفع زندانیان

طرح دو فوریتی کاهش تعداد زندانیان شامل حال محکومان فعلی هم می‌شود
مجلس
مجلس با تصویب دوفوریتی طرحی نخستین گام‌ها را برای کاهش شمار زندانیان برداشت و درصورت تصویب نهایی آن به‌دلیل کاهش زمان قریب‌ به اتفاق حبس‌های تعزیری و جایگزین شدن برخی احکام حبس با جرایم نقدی یا خدمات اجتماعی جمعیت زندان‌نشینان به‌صورت چشمگیری کوچک می‌شود.
هیچ فرد و نهادی حق ورود غیرقانونی به انتخابات را ندارد

هیچ فرد و نهادی حق ورود غیرقانونی به انتخابات را ندارد

وزیر کشور در جلسه ستاد انتخابات کشور با یادآوری مسئولیت قانونی وزارت کشور و فرمانداران به‌عنوان مجری قانون انتخابات گفت: دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور، باید حریم و مسئولیت قانونی وزارت کشور در انتخابات را به رسمیت بشناسند و به قانون احترام بگذارند.
استمداد از رئیسی برای ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13سال
معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس در نطق میان‌دستور خود خواستار حمایت رئیس قوه قضاییه درخصوص ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳سال و پسران زیر ۱۵سال شد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مجلس هم در مشکلات فعلی مقصر است؛ مجلسی که لیست‌محور باشد دیگر خانه ملت نیست، بلکه خانه احزاب سیاسی است.
نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد در تذکری کتبی که دیروز در صحن علنی قرائت شد نوشت: چرا وزیر ارتباطات از شبکه اجتماعی اینستاگرام جهت گفت‌وگوی زنده و پرسش و پاسخ با کاربران استفاده کرده است؟ این امر مشروعیت بخشیدن به این شبکه اجتماعی و خلاف رویه قانونی کشور است.