19
دو شنبه 19 فروردین 1398
شماره 7632
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چه چیزی باعث جلوگیری از کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان شده است؟

مناظره مجازی
صادق زیباکلام: ممانعت آمریکایی‌ها یا تصویر ایران در اذهان بین‌المللی؛ کدام یک نقش بیشتری درجلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان ایران داشته‌اند؟ مقامات و رسانه‌های حکومتی یک‌صدا اولی را مقصر می‌دانند؛ بدون هیچ اشاره‌ای به تصویر منفی که وضعیت حقوق بشر در اذهان بین‌المللی علیه ایران به‌وجود آورده است!
ویژه
طرح حمایت از آسیب‌دیدگان سیل و سوانح طبیعی و پیشگیری از مخاطرات طبیعی و طرح حذف دلار از معاملات، طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران و طرح حمایت و صیانت از کاشفان و گزارشگران فساد در پایان جلسه علنی روز گذشته اعلام وصول شد.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌ در گفت‌وگو با تسنیم، از تدوین طرح دوفوریتی برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر تحریم احتمالی توسط آمریکا خبر داد و گفت: این طرح از سوی 3فراکسیون سیاسی مجلس، تدوین شده است.
رئیس مجلس در حاشیه سفر خود برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس قطر و در دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به حوادث سیل در ایران اشاره کرد و گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها طی روزهای گذشته اجازه ارسال کمک به داخل ایران را ندادند و حتی مانع کمک‌های صلیب سرخ به ایران شدند.

دلهره سیل در مجلس

در اتفاقی کم‌سابقه 23 نماینده مجلس درباره یک موضوع در صحن علنی نطق داشتند
مجلس
سیل در 20استان، طبیعی است که نخستین نشست علنی بهارستان در سال 98 را تحت‌الشعاع خود قرار دهد؛ 23نفر از نمایندگان مجلس دیروز در نطق‌های کوتاه 2تا 3دقیقه‌ای هر کدام از زاویه‌ای‌ به بحث سیل پرداختند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
فروردین سال93 جمعی از نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و ایلام با پلاکاردهایی که جلوی دوربین‌های عکاسان پارلمانی به نمایش گذاشتند، نسبت به وضعیت انتقال آب از یا به این استان‌ها اعتراض کردند، اسفند سال بعد انتخابات مجلس دهم پیش رو بود و این شیوه، شگردی بود برای نشان دادن دغدغه‌های یک نماینده نسبت به مشکلات حوزه انتخابیه.