• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 29 شهریور 1399
کد مطلب : 110455
+
-

شارژ نادرست باتری موبایل


     شارژ درست باتری موبایل‌های هوشمند و پرهیز از برخی باورهای نادرست فاقد مبنای علمی ازجمله عوامل مؤثر در افزایش طول عمر و استفاده بهینه از این کالای دیجیتال است که این روزها به ‌دلیل نوسان نرخ ارز و کمبود در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است. با دانستن نکاتی می‌توانیم عمر باتری گوشی موبایل را چند برابر کنیم.
      در شارژ ماندن طولانی‌مدت آن، ازجمله باورهای غلط است. توجه داشته باشید که اگر در تمام شب موبایل شما در شارژ باشد مشکلی پیش نمی‌آید؛ چرا که فناوری‌های جدید گوشی موبایل به‌ گونه‌ای است که از شارژ شدن باتری پس از کامل شارژ آن جلوگیری می‌کند.
      پرهیز از استفاده از سیم ‌کابل شارژهای تعبیه شده در مکان‌های عمومی از دیگر الزامات افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل است؛ چرا که اغلب کابل‌های شارژی را که در رستوران‌ها‌، فروشگاه‌‌ها و فرودگاه‌ها می‌بینید، اصلی نیستند و با توجه به استاندارد نبودن ولتاژ برقی که به موبایل می‌رسانند، موجب صدمه به باتری می‌شود.
      شارژ کردن ۱۰۰ درصد گوشی موبایل نو قبل از استفاده، باور غلط دیگری است؛ چرا که وقتی موبایل از کارخانه خارج شده و روشن می‌شود دیگر نیازی به شارژ شدن ۱۰۰ درصدی نداشته و این موضوع اثری بر سلامت طولانی‌مدت باتری گوشی موبایل شما ندارد.
       شارژ کردن باتری گوشی موبایل با رسیدن به 2درصد باور نادرست دیگری است. باید بدانید که هر گاه که موبایل شما از بی‌شارژی خاموش شود، احتمال کار نکردن باتری آن بیشتر است، پس بهتر است قبل از اینکه شارژ باتری گوشی موبایل شما به کمتراز ۱۰ درصد برسد، آن را به شارژ بزنید.
      توجه داشته باشید که برخی اپلیکشین‌ها و نرم‌افزارها در اصطلاح شارژ باتری گوشی موبایل شما را می‌خورند، پس بهتر است آنها را در گوگل جست‌و‌جو نکنید و در زمان‌هایی که از اینگونه اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنید آن را ببندید.
      در زمان‌هایی که گوشی موبایل شما شارژ کمی دارد که به آن احتیاج دارید، از خاموش کردن گوشی خودداری کنید؛ چرا که روشن و خاموش کردن گوشی تلفن همراه، انرژی مضاعفی را از باتری گوشی موبایل می‌گیرد که با توجه به آن خاموش کردن گوشی برای صرفه‌جویی در انرژی، اصلا به صرفه نیست. می‌توانید برای کاهش مصرف انرژی، نور صفحه نمایش گوشی را کم کنید، داده‌های دستگاه را خاموش کرده و برنامه‌های اضافی را ببندید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید