• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 8 خرداد 1399
کد مطلب : 101489
+
-

کمک آمازون چینی به کتابفروشی‌های شهر پکن

دریچه
کمک آمازون چینی به کتابفروشی‌های شهر پکن

سایت و پلتفرم تجارت الکترونیک جی.دی، یکی از غول‌های فروش اینترنتی در کشور چین اعلام کرده است به کتابفروشان این کشور کمک خواهد کرد تا در دوران رکود فروش به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بتوانند کتاب‌های خود را به‌دست مشتری‌ها برسانند. جی.دی (JD) مثل سایت فروش علی‌بابا، یکی از سایت‌های فروش کالاهای اینترنتی است که به آمازون چینی معروف است. به‌گزارش اینساید ریتیل، ‌ماه گذشته این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد، به 2کتابفروشی معروف این شهر کمک کرد تا بتوانند رونق سابق خود را داشته باشند. کالدکوت و زونگچانگ، کتابفروشی‌های حوزه کودک هستند که‌ماه گذشته توانستند به کمک جی.دی میزان فروش خود را به دوبرابر افزایش دهند.
کتابفروشی‌های مذکور توانستند بعد از قرارداد با مسئولان جی.دی بیش از 200درصد فروش خود را نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش دهند. حالا کتابفروشی‌های دیگر کشور پکن نیز برای مشارکت با سایت فروش اینترنتی اظهار علاقه کرده‌اند.
یکی از طرح‌های جالب شرکت جی. دی در دوران کرونا و قرنطینه مردم، ارسال بسته‌های کتاب همراه مواد ضدعفونی‌کننده است که با استقبال بسیاری روبه‌رو شده. مشتری‌ها قبل از دست زدن به کتاب‌ها از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند. جیائو زانگ، مدیر عملیاتی تیم تازه تأسیس توزیع کتاب شرکت جی.دی می‌گوید که از چند‌ماه پیش با کتابفروشی‌های کتاب‌های کودک در شهر پکن قرارداد امضا کرده‌اند و از این همکاری راضی هستند؛ چون کتاب کودک یکی از کالاهای ضروری است که باید به‌دست مشتری‌ها و خانواده‌ها برسد. وی گفت: حمایت از کتابفروشی‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم نقش خوبی در ارتقای کار آنها و حیات کتابفروشی‌ها ایفا کنیم.  ‌اکنون 70هزار کتابفروشی در چین وجود دارد که از این میان 135کتابفروشی زنجیره‌ای دارای سایت‌های آنلاین هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید