• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100337
+
-

کرونا، اسکار ایتالیا را مجازی کرد


جوایز «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا که معادل اسکار خوانده می‌شود، جمعه شب به‌صورت مجازی برگزار شد. شصت‌وپنجمین سالگرد این مراسم بدون فرش قرمز و در حالی برگزار شد که ستاره‌ها به‌صورت آنلاین در آن حضور داشتند و مراسم از شبکه «رأی» به نمایش درآمد. مراسم تنها چند روز پس از ورود ایتالیا به فاز دوم قرنطینه و درحالی برگزار شد که تهیه‌کنندگان محلی مشغول سازماندهی پروتکل‌های ایمنی و برنامه‌ریزی آغاز دوباره فیلمبرداری پروژه‌ها در‌ماه ژوئن هستند.
فیلم درام جنایی «خائن» ساخته مارکو بلوچیو که داستان نخستین عضو بالارتبه مافیا را تعریف می‌کند که سوگند سکوت مافیای سیسیلی را شکست، برنده بزرگ شصت‌وپنجمین جوایز دیوید دی دوناتلو ایتالیا بود. این فیلم برنده 6 جایزه ازجمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و همچنین چند جایزه برای بازیگران شد. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را نیز برای بلوچیو، لودوویکا رامپولدی و وایلا سانتلا برد و به‌عنوان برنده جایزه بهترین تدوین هم معرفی شد.
به‌گزارش مهر، بلوچیو که یکی از کارگردان‌های کارکشته سینمای ایتالیا است، از خانه‌اش در این مراسم آنلاین شرکت کرد و گفت: آرزوی من این است که جامعه فیلم ایتالیا دوباره بتواند شروع به‌کار کند. من ۸۰سال دارم و امیدوارم بتوانم چند فیلم دیگر بسازم.
یاسمین ترینکا برای «الهه ثروت» بهترین بازیگر زن شد و پی‌یر فرانچسکو فاویانو برای «خائن» بهترین بازیگر مرد خوانده شد.
بهترین بازیگران مکمل هم والریا گالینو برای «۵ بهترین عدد است» و لویجی لو کاسیو برای «خائن» انتخاب شدند.
در واقع بخش بازیگر مکمل بزرگ‌ترین سورپرایز جوایز را در بر داشت و درحالی‌که انتظار می‌رفت روبرتو بنینی بتواند برای ایفای نقش ژپتو در «پینوکیو» ساخته ماتئو گارونه برنده جایزه شود، این بازیگر به لویجی لو کاسیو که در «خائن» نقش یکی از رئیس‌های مافیا یعنی سالواتوره کونتورنو را ایفا می‌کرد باخت. «پینوکیو» هم ۵ جایزه برد که شامل بهترین طراحی تولید، طراحی لباس، چهره‌پردازی، آرایش مو و جلوه‌های ویژه بود. جوایز دیوید ۱۶۰۰‌رای‌دهنده دارد و مارکو بلوچیو کارگردان کارکشته با درام جنایی «خائن» که توسط سونی در ژانویه در ایالات متحده منتشر شد، در صدر نامزدهای این مراسم قرار داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید