• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97826
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/PNzEW
+
-

دستبرد پیک موتوری‌ به‌حساب مشتریان هایپر


پیک‌موتوری هایپرمارکت با همدستی 2کلاهبردار حرفه‌ای حساب مشتریانی را که به‌صورت تلفنی سفارش کالا می‌دادند خالی می‌کرد.
به گزارش همشهری، راز فعالیت این باند زمانی فاش شد که تعدادی از مالباختگان با حضور در پلیس فتای تهران خبر از دستبرد به حساب‌های بانکی‌شان دادند. تمامی شاکیان مدعی بودند که ظرف 2 هفته آخر اسفند افرادی اقدام به برداشت‌های میلیونی از حساب‌های بانکی آنها کرده‌اند.آن هم در حالی که در همه این مدت کارت عابربانک آنها نزد خودشان بوده و آن را به کسی نداده‌اند.
تحقیقات اولیه مأموران از این حکایت داشت که تمامی شاکیان ساکن یکی از مناطق شمالی تهران هستند و بررسی نحوه دستبرد به‌حساب بانکی آنها نیز نشان می‌داد،آنها قربانی یک باند اسکیمری شده‌اند. به این معنی که آنها زمانی که قصد خرید داشته‌اند در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند و کلاهبرداران با کپی کردن اطلاعات بانکی کارت عابربانک آنها با استفاده از اسکیمر، کپی این کارت‌ها را تهیه و سپس به راحتی اقدام به سرقت از حساب‌های آنها کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع مأموران جست‌وجو برای شناسایی محلی که تمامی شاکیان از آنجا خرید کرده بودند را آغاز کردند. طولی نکشید که معلوم شد همه این افراد به تازگی از یک هایپرمارکت در شمال تهران تلفنی خرید کرده‌اند و پس از آن پیک‌موتوری فروشگاه، اجناس را به‌دست آنها رسانده بود.
ماموران پلیس فتا راهی هایپر‌مارکت مورد نظر شدند. هر چند در ابتدا صاحب هایپرمارکت مظنون اصلی بود اما او از ماجرای سرقت‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و در تحقیقات معلوم شد که پیک‌موتوری فروشگاه که جوانی به نام فرشید بود بعد از اینکه اجناس را به‌دست مشتریان می‌رساند، با استفاده از دستگاه پز سیار، مبلغ خرید را دریافت می‌کرد. بنابراین کسی که می‌توانست این سرقت‌ها را رقم زده باشد، کسی جز این فرد نبود. اما طبق اظهارات صاحب هایپرمارکت، فرشید از مدتی قبل محل کارش را ترک کرده بود و دیگر برای این فروشگاه کار نمی‌کرد و کسی هم از محل زندگی‌اش خبر نداشت. دستور بازداشت مرد جوان صادر و تحقیقات تخصصی برای شناسایی محل زندگی وی آغاز شد. مأموران با سرنخ‌هایی که از این فرد وجود داشت موفق شدند با ردگیری موتورسیکلت وی به 2مرد جوان برسند که در تحقیقات معلوم شد همدستان فرشید هستند. این2 نفر   بودند که موتورسیکلت را تهیه کرده و در اختیار فرشید قرار داده بودند و با همدستی او اقدام به خالی کردن حساب مالباخته‌ها می‌کردند. با اطلاعاتی که    به‌دست آمد، مخفیگاه پیک‌موتوری نیز شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. فرشید پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت‌های اسکیمری اعتراف کرد و گفت: نقشه این سرقت‌ها را   همدستانم کشیدند. من بیکار بودم و به‌دنبال کار می‌گشتم تا اینکه با آنها آشنا شدم. آنها در ازای تهیه موتورسیکلت و جای خواب، از من خواستند که به‌عنوان پیک‌موتوری در هایپرمارکت کار کنم و بعد از مدتی گفتند که باید با استفاده از اسکیمری اطلاعات کارت مشتریان فروشگاه را کپی کنم و در اختیارشان قرار دهم. من در ابتدا قبول نکردم ولی با تهدید آنها مواجه شدم. آنها با تعقیب من، آدرس محل سکونتم را پیدا کرده بودند و چندین بار مادر و همسرم را نیز تهدید کرده بودند. آنها یک دستگاه اسکیمر روی دستگاه پز نصب کردند و من بعد از اینکه اجناس مشتریان را به دستشان می‌رساندم و کارتشان را در دستگاه می‌کشیدم، رمزشان را هم یادداشت می‌کردم و در اختیار این افراد قرار می‌دادم. به گفته سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران، با دستگیری اعضای این باند تاکنون 30نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد  متهمان با این شگرد بیش از 280میلیون تومان از حساب‌ها سرقت کرده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید