• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 3 بهمن 1398
کد مطلب : 93569
+
-

آخر بازی

پیش‌بینی می‌شود ملاقات امروز نمایندگان 4باشگاه ایرانی با دبیرکل AFC یک نمایش بی‌نتیجه باشد. استقلال و شهرخودور اگر شنبه در امارات به میدان نروند، 3 به صفر بازنده می‌شوند


یک هفته مذاکره، رایزنی و حتی تهدید، جواب نداد. طبق آخرین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که سه‌شنبه به فدراسیون فوتبال ایران رسید، استقلال و شهرخودرو، باید شنبه آینده در دوبی و شارجه به میدان بروند. این 2 بازی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود.
طبق برنامه اولیه، قرار بود سه‌شنبه گذشته تهران و مشهد میزبان تیم‌های الکویت کویت و الرفاع بحرین باشند. 5روز پیش از آن تاریخ، با رأی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبانی از ایران گرفته شد. بهانه AFC برای این تصمیم جنجالی، شرایط ناامن ایران بود.
مدیران 4باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو در نامه‌ای مشترک اعلام کردند اگر قرار باشد‌ میزبانی از یک تیم ایرانی گرفته شود، از لیگ قهرمانان کنار خواهند کشید.
با وجود این تهدید، قرار است امروز مدیران این 4باشگاه به همراه معاون وزیر ورزش و دبیرکل فدراسیون، در کوالالامپور با دبیرکل کنفدراسیون ملاقات کنند. آیا این ملاقات می‌تواند گره پرونده میزبانی باشگاه‌های ایرانی را باز کند؟ اغلب پیش‌بینی‌ها می‌گوید جواب این سؤال منفی است.
تصمیم سلب میزبانی از باشگاه‌های ایرانی، در کمیته مسابقات گرفته شده و به تأیید هیأت‌رئیسه کنفدراسیون هم رسیده است. در چنین شرایطی و درحالی‌که شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون در مالزی حضور ندارد، بعید به‌نظر می‌رسد دبیرکل بتواند کمکی بکند. از طرف دیگر، غیرقابل باور است که در ماجرای مهمی که حتی به وزارت خارجه و دولت هم کشیده شده، مدیران 4باشگاه اختیار تصمیم‌گیری داشته باشند.
خبرها حاکی از آن است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از داوران، ناظران و مسئولان برگزاری بازی خواسته است‌ به امارات سفر کنند. آنها طبق مقررات شنبه‌شب در 2ورزشگاهی که تعیین شده، حاضر می‌شوند. اگر استقلال و شهرخودرو به زمین نروند، نتیجه 3 به صفر می‌شود.
آیا ممکن است در آخرین لحظات ایران کوتاه بیاید و به بازی در زمین بی‌طرف تن بدهد؟ پاسخ این سؤال دشوار است. از یک طرف شواهد ظاهری می‌گوید چنین چیزی محال است. از طرف دیگر اما کم نیستند کسانی که می‌گویند نگرانی از تبعات مبهم چنین تصمیمی، ممکن است باعث شود استقلال و شهرخودرو در آخرین لحظات، بازی در زمین بی‌طرف را بپذیرند با این تضمین که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، شرایط به حالت عادی بازگردد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید