• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92733
+
-

تأیید و تکذیب خصوصی‌ها و دولتی‌ها در ماجرای ریزش گردشگران ورودی

تأیید و تکذیب خصوصی‌ها و دولتی‌ها در ماجرای ریزش گردشگران ورودی

انجمن‌ها و فعالان صنعت گردشگری کشور روز شنبه در گفت‌وگو با همشهری از ریزش شدید گردشگران ورودی به ایران خبر داده بودند. براساس ارزیابی آنها 400هزار گردشگر ورودی تنها در دی‌ماه امسال از دست ایران رفته است. در مقابل متولیان دولتی صنعت گردشگری می‌گویند: «ریزش گردشگر بوده اما شدید نبوده است.»
علی‌اصغر مونسان در واکنش به گزارش‌ها از ریزش گردشگران اعلام کرده بود: «صنعت گردشگری ایران ضربه سختی خورده است اما با برنامه‌ریزی می‌توان مشکلات را حل کرد.»
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی اما صبح دیروز به مهر گفته است که خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر کنسل شدن 70درصد تورهای ورودی به ایران در یک ماه اخیر صحت ندارد.
منظور او گزارشی است که روزنامه ایران پس از انتشار گزارش ریزش 400هزار گردشگر ورودی به ایران در 3هفته تنش میان ایران و آمریکا منتشر کرد و در آن از کنسل شدن 70درصد تورهای ورودی به ایران خبر داد.
ولی تیموری اما در بخش دیگری از اظهاراتش گفته است که از 30کشور برای حضور در نمایشگاه گردشگری بهمن‌ماه دعوت شده که تنها 6کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. به زعم او، غیبت 24کشور به دلیل«شرایط فعلی کشور» نیست.
معاون گردشگری وعده داده که تأثیر بد اتفاقات اخیر در صنعت گردشگری با آرامشی که در کشور ایجاد می‌شود حل خواهد شد.
تیموری گفته است از این‌مسائل زیاد داشته‌ایم؛ مانند خروج آمریکایی‌ها از برجام و پرواز پهپادها، ولی تمام آنها را حل کرده‌ایم و طبیعی است در این شرایط تعدادی از تورها نیز کنسل شود.
به گفته او، وقتی کشوری در مدت زمان کوتاه در حالت التهاب قرار می‌گیرد، طبیعی است از تعداد سفرها کم شود.
همزمان با اظهارات ولی تیموری، معاون گردشگری، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری او در آن معاونت نیز از اقدام برای تدوین «برنامه ضربتی اعتمادسازی بازاریابی و تبلیغات در بازارهای هدف گردشگری» خبر داد.
به گفته محمدابراهیم لاریجانی، تهیه و اجرای طرح ضربتی برای بازاریابی و تبلیغات گردشگری به‌منظور اعتمادسازی و حفظ اشتغال و معیشت صدها هزار نیروی کار که در معرض بیکاری قرار دارند، در وضعیت موجود کشور ضروری است.
لاریجانی به ایسنا گفت: با توجه به اتفاقات اخیر به‌خصوص ناآرامی‌های آبان‌ماه، تحولات عراق و اقدامات تروریستی فرودگاه بغداد، حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و کنسل شدن بسیاری از پروازهای بین‌المللی، ضرورت برنامه‌ریزی گسترده برای بازاریابی و تبلیغات اعتمادساز در ماه‌های پایانی سال و قبل از شروع فصل پیک سفرهای گردشگران خارجی احساس می‌شود.
وی اذعان کرده است، با توجه به تحولات اخیر و آثار منفی این اتفاقات روی اذهان و افکار عمومی مردم کشورهای بازار هدف، احساس می‌کنیم در فصل پیش روی گردشگری ورودی که از بهار‌۹۹ آغاز می‌شود با کاهش سفر به ایران مواجه شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید