• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 4 دی 1398
کد مطلب : 91210
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2olX
+
-

همه منتقد شده‌اند!

همه منتقد شده‌اند!

عماد افروغ، فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از افراطی‌گری و رادیکالیسم در کشور می‌گوید: رادیکالیسم در جامعه ما ریشه دوانده است. اهم  اظهارات افروغ در گفت‌و‌گو با جماران را می‌خوانید:

   اگر دولت یکسویه پیش رود، یعنی به برخی نیازها توجه کند و به برخی دیگر از نیازها بی‌توجه باشد، باید منتظر افراط باشد.
  اصلاح‌طلبان مدعی هستند که هرگاه مردم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند، به آنها رأی می‌دهند. اما سؤال پیش می‌آید چرا هر وقت دولت‌های اصلاح‌طلب سر کار می‌آیند، حضور مردم در انتخابات‌های بعدی کمرنگ می‌شود؟ این اتفاق هم بعد از زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی افتاد و هم اینکه ممکن است مردم در انتخابات آینده حضور کمرنگی داشته باشند.
  وقتی به عدالت توجه نمی‌کنید مردم خواهان عدالت می‌شوند، اینجا ریشه‌های پوپولیسم شکل می‌گیرد و به‌طور طبیعی باید منتظر یک دولت پوپولیستی باشیم.
  همه کسانی که تا دیروز سکوت اختیار کرده ‌و مصلحت‌اندیش شده بودند، معترض و نقاد شده‌اند.
  شما به هر شبکه اجتماعی که نگاه می‌اندازید، می‌بینید که یک روحانی آمده و دارد انتقادهای تند می‌کند. این انتقادها خیلی خوب است اما تا دیروز کجا بودید.
  من گاهی برای استراحت و مطالعه به شمال که در آنجا خانه دارم، می‌روم. همیشه یک ایستگاه بازرسی به ما گیر می‌دهد. بعد از آنکه همه مدارک خودرو را چک کرد و دید همه‌‌چیز درست است، یک بهانه برای گیردادن پیدا می‌کند و می‌گوید چرا کمربند نبسته‌ای؟ بخش اعظمی از مردم ماشین دارند و رانندگی می‌کنند. در این شرایط که اعصاب مردم به‌خاطر مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خرد است، چرا روی اعصاب مردم راه می‌روید؟  فقط برخورد پلیس نیست. در بین ادارات، خود مقامات اداری و سیاسی کشور هم هست. یک چیزی را می‌گویند اما چیز دیگر عمل می‌کنند.
  مصلحت‌اندیشی‌های کاذب به نام نظام، انقلاب اسلامی و حکومت است اما عملا در جهت منافع اشخاص و گروه‌ها و جناح‌هاست و این مصلحت‌سنجی کار ما را به اینجا رسانده است.
  برای اعتراض‌های مدنی معبری فراهم نکرده‌ایم و به این ترتیب فرصت اعتراض غیرمدنی فراهم می‌شود که آن هم بحق است.

این خبر را به اشتراک بگذارید