• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 21 آذر 1398
کد مطلب : 90122
+
-

در نشست هم‌اندیشی شورای شهرتهران با شورایاران منطقه 19عنوان شد

حضور حتمی شورایاران در سیاستگذاری‌های محلی

دومین سلسله نشست‌های هم‌اندیشی شورای شهر با شورایاران مناطق در بوستان ولایت برگزار شد

حضور حتمی شورایاران در سیاستگذاری‌های محلی

مجید جباری _ خبر‌نگار

رئیس و برخی اعضای شورای شهر تهران در دومیــن سلســــله نشست‌های هم‌اندیشی خود با شورایاران مناطق تهران، سه‌شنبه شب در بوستان بزرگ ولایت، میهمان شهرداری و شورایاران منطقه 19بودند. در این نشست هم‌اندیشی که این بار با حضورمحسن هاشمی، رئیس شورای شهر، احمد مسجدجامعی و سیدآرش میلانی، رئیس و نایب‌رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای شهر تهران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برگزار شد، ابتدا دبیران کارگروه‌های تخصصی شورایاری منطقه هر یک مسائل و مشکلات محله‌های منطقه را به گوش رئیس و اعضای شورای شهرتهران رساندند و در ادامه احمد مسجد جامعی و محسن هاشمی رفسنجانی در جمع شورایاران سخن گفتند.
احمد مسجد جامعی در این نشست اظهار کرد: «در پیش‌بینی سیاست‌های بودجه‌ای مسائل و دغدغه‌های محله‌محور را در اولویت خود قرار دادیم. به این صورت که مثلا اگر ۱۳ محله را درنظر بگیریم، از هر محله ۳ اولویت مشخص می‌شود و شهردار نیز باید اولویت‌های محله‌ها را در سیاست بودجه‌ای درنظر بگیرد. ضمن اینکه به آقای مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی شهرداری هم نامه‌ای ارسال کردیم که موضوع شورایاران را جدی بگیرند.»
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای شهر تهران در ادامه سخنانش به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب توسعه منطقه 19اشاره کرد و گفت: «دسترسی به راه‌ها و بزرگراه‌ها به‌عنوان ظرفیتی پایه برای توسعه باید در منطقه ۱۹ مورد توجه قرار گیرد.»
او با بیان اینکه نسبت شورایاری و حوزه فعالیت‌شان در منطقه مشابه فعالیت مدیران شهری است، اظهار کرد: «شورایاران، مسئولیت محله را برعهده دارند؛ از این‌رو شورایاران باید برای توسعه محله، ظرفیت‌ها را از طریق شهروندان به مدیران شهری اعلام کنند.»
این عضو فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش، به ظرفیت‌های سرای محلات اشاره و بر ضرورت استفاده همه شهروندان از این ظرفیت‌ها تأکید کرد.
به گفته رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای شهر تهران، شورایاران، نمایندگان مردم محله‌ها هستند و هریک با آرای مستقیم شهروندان انتخاب شده‌اند و هیچ شخصی حق ندارد درهای سرای محله‌ها را به روی شورایاران محله ببندد. ضمن اینکه شورایاران باید در سیاستگذاری‌های محلی حضوری فعال و حتمی داشته باشند.» 

شورایاران ضمن بیان مشکلات، راه‌حل هم بدهند

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در همایش شورایاران منطقه ۱۹ گفت:«با وجود بروز برخی مشکلات در انتخابات شورایاری‌ها، پیگیری‌های لازم انجام شد و در نهایت این انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شد.از این‌رو جا دارد از همه کسانی که در این انتخابات مشارکت کردند قدردانی کنیم؛ به‌ویژه مردم منطقه 19که با جدیت در انتخابات شرکت کردند.»
او در ادامه، شورایاری‌ها و شورای شهر را از یک جنس دانست و اضافه کرد:«شورایاری‌ها با توجه به اینکه در محله‌های شهر حضور دارند، نقش مستقیمی در بهبود شرایط منطقه ایفا می‌کنند؛ این در حالی است که شورای شهر، بیشتر در حوزه مدیریت شهری کار نظارت را برعهده دارند.»
رئیس شورای شهر تهران خطاب به شورایاران گفت: «توقع ما در شورای شهراین است که شما به‌عنوان مشاوران شورای شهر، در بیان مسائل و مشکلات محله‌ها راه‌حل‌ها را هم عنوان کنید. چرا که ما در شورای شهر به راهکارهای شما برای حل مشکلات نیاز داریم. البته این را هم باید بگویم که خوشبختانه این اتفاق در حال رخ‌دادن است. شورایاران وارد مسائل شده‌اند و مشکلات را مطرح می‌کنند. از این‌رو امیدواریم شورای شهر برنامه‌ها را براساس اولویت بندی‌هایی مطرح کنند که از سوی محله‌ها منتقل می‌شوند.» 

  هیچ شخصی حق ندارد درهای سرای محله‌ها را به روی شورایاران محله ببندد

  شورایاران باید برای توسعه محله، ظرفیت‌ها را از طریق شهروندان به مدیران شهری اعلام کنند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید