• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 23 آبان 1398
کد مطلب : 87774
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W66ox
+
-

هفته‌ای برای دوستداران کتاب

یادداشت
هفته‌ای برای دوستداران کتاب


محمد غریری ـ  نویسنده و ناشر

هفته کتاب مانند هر مناسبت فرهنگی  دیگری، موجب خشنودی اهل مطالعه و امیدواری به بهبود اوضاع کتاب و نشر می‌شود. پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این رویداد، بزرگ‌ترین اتفاق داخلی در این حوزه است. خوشبختانه به همت ناشران و با استقبال مخاطبان، این هفته جای خود را در میان مناسبت‌های فرهنگی باز کرده و برنامه‌های آن مورد توجه قرار دارد.  فاصله زمانی این رویداد با برپایی نمایشگاه کتاب تهران سبب می‌شود، برخی از دست‌اندرکاران این عرصه تلاش کنند کارهای فراموش‌شده و ناتمام نمایشگاه را در این فرصت انجام دهند.  این امر موجب می‌شود هویت مستقل هفته کتاب رنگ ببازد و دچار خدشه و آسیب شود.
 به هر روی استقلال مناسبتی هفته کتاب می‌تواند به پربارشدن آن منجر شود؛ از این رو جا دارد کتاب‌های منتشرشده در این فاصله زمانی یعنی از زمان خاتمه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا هفته کتاب در این فرصت عرضه و معرفی شوند؛ ضمن اینکه کتاب‌های هر استانی در همانجا معرفی و نظمی نسبی در زمینه عرضه کتاب مشاهده شود.
سخن آخر اینکه زمان برپایی هفته کتاب و همزمانی آن با فعالیت دانشگاه‌ها و مدارس می‌طلبد تا از ظرفیت مراکز آموزشی برای ارتقای این هفته نهایت بهره‌برداری انجام گیرد و دانشجویان بتوانند با بهره‌مندی از تسهیلات و تخفیفاتی، کتاب‌های مورد نظرشان را تهیه کنند.
همچنین با دعوت از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب به مدارس و مراکز علمی و آموزشی، فرصت دیدار چهره به چهره آنها و مخاطبان جوان و نوجوان پدید آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید