• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84183
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6Ljz
+
-

قرائت نامه کارگران هفت‌تپه در مجلس

علیرضا محجوب: از اینکه کارگران نتوانستند در مجلس حضور پیدا کنند و مطالبه‌ خود را بیان کنند، عذرخواهی می‌کنم


علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جلوگیری حضور کارگران نیشکر هفت‌تپه در مجلس شورای اسلامی، بخشی از نامه این کارگران را در نطق میان دستور خود قرائت کرد.
در روزهای گذشته گفته شده بود ۱۱ کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه که برای دیدار با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس ایران در راه تهران بوده‌اند، بازداشت شده‌اند.
به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران دیروز ضمن عذرخواهی از اینکه این کارگران نتوانستند در مجلس، کمیسیون و فراکسیون کارگری حضور پیدا کرده و مطالبه‌خود را بیان کنند، گفت: از کسانی که مانع حضور آنها در مجلس شدند، گله دارم. مجلس محل تظلمات و دردهای مردم است. نباید به آزادی بیان مردم آن هم در مجلس و کمیسیون‌های آن خدشه وارد شود. آزادی بیان در مجلس باید اساس کار ما باشد. من خواهان رسیدگی به این موضوع توسط مراجع مختلف، هیأت‌رئیسه مجلس و دستگاه قضایی هستم. هر کارگری با هر تفکری حتی اگر ایده و تفکر او را قبول نداریم، حق دارد در مجلس حضور پیدا کرده و بیانات خود را ارائه کند.
وی با قرائت نامه‌ کارگران هفت‌تپه در مجلس، گفت: واگذاری فسادآلود شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه مخالف با اصل۴۴ قانون اساسی که مصداق بارز تاراج اموال عمومی است به 2 شخص حقیقی که درصد مالکیت هر کدام متفاوت بوده و در این 4 سال هر کدام از طرفین کارفرما نحوی از مدیریت و عزل و نصب‌ها را در پیش گرفتند که این عامل بی‌نظمی و ناهماهنگی شدیدی در سطح شرکت شده است و هم‌اکنون هر دوی آنها مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره تحت پیگرد قانونی هستند.
در بخشی از نامه کارگران هفت‌تپه که محجوب آن را خواند نیز آمده است: خواهان بازپس‌گیری شرکت هفت‌تپه از کارفرمای بخش خصوصی و رفع هرگونه اتهام و محکومیت قضایی از همکاران که به بهانه برپایی تجمع و اعتصابات موافق اصل ۲۷ قانون اساسی و اصل ۱۴۲ و ۱۵۷ قانون کار در دفاع از کارگران شرکت بوده مورد پیگرد و محکومیت قرار گرفتند هستیم و از آنجا که این اختلافات ما از مصادیق مواد۱۴۲ و ۱۵۷قانون کار است باید توسط مراجع حل اختلاف قانون کار رسیدگی شود، نه مراجع قضایی. درخواست داریم همکاران محکوم آزاد و ضمن پرداخت خسارت و کلیه معوقات و مطالبات قانونی کارگاهی برابر مواد ۱۷ و ۱۸ و ۱۶۵ قانون کار به مانند سایر کارگران به‌کار بازگردند.
محجوب در پایان اضافه کرد: زمین واگذار شده نیشکر هفت‌تپه ۲۵هزار هکتار از معادل زمین ۳۱کشور دنیا بزرگ‌تر است؛ جایی که واگذار شده است ۵۰کیلومتر در ۵۰کیلومتر مساحت دارد؛ بنابراین خواهش می‌کنم که به این امر با جدیت دقت کنید؛ زنده باد کارگر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید