• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82711
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wY1J
+
-

گلوزان خلخال جابه‌جا می‌شود

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از جابه‌جایی روستای گلوزان در شاهرود خلخال به دلیل قرار گرفتن در منطقه زمین لغزشی و رانشی خبر داد. به گزارش ایرنا، «امیر دانش» گفت: زمین‌های لغزشی مهم‌ترین تهدید ژئوتکنیک روستاهای شهرستان خلخال هستند که روستای گلوزان نیز شامل چنین وضعیتی است.

وی اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان، در حال حاضر، هیچ‌ راهکاری برای نجات روستا از معرض خطر رانش به جز جابه‌جایی و اسکان اهالی در محلی دیگر وجود ندارد. منطقه شناسایی‌شده برای جابه‌جایی و انتقال این روستا در 3 کیلومتری گلوزان در بخش آفتاب‌گیر منطقه واقع شده و اهالی روستا از خطرات و تهدیدات احتمالی در امان خواهند بود. 

فرماندار شهرستان خلخال هم خواستار تعیین تکلیف روستای گلوزان در سریع‌ترین زمان ممکن شد و گفت: از زمانی که جابه‌جایی روستا از سوی هیات کارشناسی اعلام شده هیچ‌ اعتبار عمرانی‌ای را نمی‌توان در این روستا هزینه کرد و عملا دهیار روستا تنها به عنوان نظاره‌گر امور در روستا حضور دارد.

«فریدون بابایی» افزود: جابه‌جایی روستا در خلخال تازگی ندارد و پیش از این 3 روستای گهراز، جعفرآباد و قزل‌درق از محل قبلی به محلی جدید و امن انتقال یافته‌اند و هر 3 طرح جابه‌جایی یادشده با موفقیت اجرا شده است. روستای ۱۵خانواری تازه‌کند گلوزان از توابع بخش شاهرود خلخال در منتهی‌الیه جنوب استان اردبیل و هم‌مرز با استان زنجان در کمرکوه و محلی پرتگاهی واقع شده و جابه‌جایی روستا به محلی امن و عاری از خطر رانش و لغزش زمین خواسته اهالی آن است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید