• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82402
+
-

پنجمین سوگواره عطر سیب در  استان

دبیر پنجمین سوگواره ملی «عطر سیب» گفت: این سوگواره عاشورایی امسال به مدت 5 شب با حضور گروه بین‌المللی تعزیه و شاعران برجسته کشوری در سمنان آغاز شد. «نیره کاشی» در گفت‌‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: سوگواره ملی عاشورایی «عطر سیب» از هفتم مهر آغاز شد و تا یازدهم مهر ۹۸ در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی- هنری کومش سمنان ادامه دارد. وی ادامه داد: بازگویی وقایع عاشورا و حوادث کربلا در قالب برنامه‌های هنری مختلف در این سوگواره هدف‌گذاری شده است. 

کاشی محوریت برنامه‌ها را مصائب امام حسین(ع) و یارانشان در حادثه کربلا عنوان کرد و ادامه داد: اجرای تعزیه، نقالی و شعرخوانی شاعران آیینی برخی از برنامه‌های این سوگواره است.
به گفته دبیر پنجمین سوگواره «عطر سیب» اجرای گروه موسیقی مذهبی و آیینی از دیگر برنامه‌های این سوگواره است.

کاشی با اشاره به حضور گروه تعزیه‌خوانی بین‌المللی غدیر در این سوگواره بیان کرد: این گروه متشکل از تعزیه‌خوان‌های استان‌های قم، اصفهان و تهران است که در پنجمین سوگواره ملی عطر سیبب به اجرا تعزیه می‌پردازند. 

وی از حضور شاعران برجسته کشوری در این سوگواره خبر داد و گفت: علاوه بر شاعران سمنان، شاعران برجسته استان‌های قم، تهران و مرکزی نیز در این سوگواره به اجرای برنامه می‌پردازند؛ امیر حسین آکار، حامد تجری، علی مردی‌پور، محمد صمیمی و مهدی رحیمی از جمله این شاعران هستند که در این سوگواره حضور دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید