• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79338
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/56JR
+
-

اختصاص اعتبار برای مشاغل‌ خانگی خمین

رئیس تعاون،کار و رفاه‌ اجتماعی خمین گفت: 4 میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل‌ خانگی در سال‌ جاری به این شهرستان اختصاص یافته است.

«محمدرضا مختاری‌فر» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات بین 3 دستگاه صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری توزیع شده است و پیش‌بینی می‌شود ۳۵ شغل‌خانگی در این شهرستان ایجاد کند. وی اظهار کرد: تسهیلات مشاغل‌خانگی از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال است که از طریق بانک‌های توسعه ‌تعاون و بانک رفاه‌کارگران این شهرستان پرداخت می‌شود. رئیس تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی خمین ادامه داد: این تسهیلات در قالب ۳۰۳ رشته مشاغل‌خانگی از جمله قالی‌بافی، پرورش مرغ‌خانگی و دام‌سبک، خیاطی، توربافی، شال‌بافی، زری‌بافی، موج‌بافی، ترمه‌بافی، مخمل‌بافی، سجاده‌بافی، شمدبافی، تکه‌دوزی، شبکه‌دوزی، ابریشم‌دوزی و جاجیم‌بافی و دیگر رشته‌های صنایع دستی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مختاری ادامه داد: کارآفرینان، دارندگان مجوزهای پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنان بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی شهرستان است با تأیید 3 دستگاه مذکور می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات‌خانگی پس از ثبت‌ نام در سامانه، به اداره تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی معرفی می‌شوند و مجوز آنان توسط نهادهای مشارکت‌جوی طرح پس از بررسی به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.
رئیس تعاون،کار و رفاه‌اجتماعی خمین گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال برای ایجاد مشاغل‌خانگی به این شهرستان تخصیص یافت که با جذب همه آن ۷۰ شغل جدید فراهم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید