• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77791
+
-

۱۵ درصد گردشگران سلامت در خوزستان درمان می‌شوند

گردشگری سلامت صنعتی نوپا در خوزستان است و کارشناسان می‌گویند اگر این صنعت مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، درآمدزایی و سودآوری بالایی برای استان خواهد داشت. این در حالی است که اکنون تنها ۱۵ درصد گردشگران سلامت در خوزستان درمان می‌شوند.

مدیر سابق گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در این زمینه به مهر می‌گوید: 11 بیمارستان در خوزستان وجود دارند که گواهینامه پذیرش بیمار بین‌المللی را از وزارت بهداشت دریافت کرده و نام همه آنها در وب‌سایت سفارتخانه‌های ایران در سراسر دنیا قابل ‌مشاهده است. در بیمارستان‌های خوزستان بیمارانی از کشورهای کانادا و آمریکا وجود دارند که نشان‌دهنده افزایش کیفیت کار درمانی در این استان است.

«مهران حق‌پرست» اظهار می‌کند: بیمارستان مهر سال 96 حدود 300 بیمار خارجی را پذیرش کرده بود که این تعداد امروز به بیش از یک هزار بیمار خارجی رسیده است، همچنین سایر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان سالانه 20 تا 25 هزار بیمار بین‌المللی را به‌صورت سرپایی درمان می‌کنند. وی می‌افزاید: سالانه بین 200 تا 250 هزار نفر از مرزهای خوزستان با عراق برای درمان وارد کشور می‌شوند، اما فقط 10 تا 15 درصد آنها در خوزستان می‌مانند و به مراکز پزشکی مراجعه می‌کنند.


ورود 6 هزار بیمار عراقی به خوزستان

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان نیز با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت در این استان بیان می‌کند: سال گذشته حدود 6 هزار بیمار از عراق به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوزستان برای درمان مراجعه کرده‌اند. می‌توان با فراهم کردن زمینه جذب هرچه بیشتر بیماران خارجی، از این راه برای استان درآمد کسب کرد.

«رضا قیصی‌پور» می‌گوید: در بخش توریسم درمانی، هدف و سرمایه‌گذاری ما کشور عراق است که بتوانیم بیماران بیشتری را در استان پذیرش کنیم. در سال 90 یک تفاهم‌نامه با 200 بند درخصوص توریسم درمانی با کشور عراق منعقد کردیم، اما تاکنون متولی مشخصی برای این موضوع در استان در نظر گرفته نشده است. وی ادامه می‌دهد: مدیران بیمارستان‌های استان باید با اهمیت موضوع توریسم درمانی آشنا شوند و به منظور جذب گردشگران سلامت در بیمارستان‌ها، شرایط را مهیا کنند. اما تاکنون کار مطالعاتی در این خصوص در استان انجام نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید