• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77752
+
-

رتبه دوم زنجان در جذب سرمایه‌گذار

استاندار: 7500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در زنجان انجام شده است

گزارش
رتبه دوم زنجان در جذب سرمایه‌گذار

استاندار زنجان گفت: زنجان از نظر جذب سرمایه‌گذار، کاهش بیکاری و صادرات وضعیت مطلوبی در کشور دارد. 

به گزارش فارس، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: همه تلاش ما در مجموعه استانی ارائه خدمات بهتر به مردم است. همچنین سعی می‌کنیم شرایط را برای سرمایه‌گذار تسهیل کنیم. 

وی به حضورش در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: ما حتی یک واحد تولیدی را هم تعطیل نکرده‌ایم، بلکه مشکلات آنها را حل کرده‌ایم. 

این مقام مسئول با بیان این‌که اعتقاد دارم هر کار ارزشی باید با برنامه انجام شود، ادامه داد: با مجوز دولت تغییر کاربری مکانیزه شده است و بدین‌ترتیب مدت‌زمان صدور مجوزهای مربوطه کاهش یافته است. 


سرمایه‌گذاری

استاندار زنجان با اشاره به این‌که نتایج اقدامات صورت‌گرفته مثبت بوده است و امروز زنجان در زمینه سرمایه‌گذاری رتبه دوم کشور را دارد، گفت: 7500 میلیارد تومان سهم‌ سرمایه‌گذاری صنعتی در استان است که از این مبلغ حجم قابل توجه آن خارجی است. 

وی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت صادرات استان مطلوب بوده و به ۵۵۰ میلیون دلار رسیده و ۹۸ درصد از کل واردات مواد اولیه بوده است. سهم تسهیلات استان نیز در یک سال گذشته به ۶۵ هزار میلیارد رسیده است. 

حقیقی توضیح داد: نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است و ۱۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر بیمه‌شده اجباری داریم. تعداد افرادی که بیمه بیکاری می‌گیرند نیز 3۸۷۲ نفر است. استاندار زنجان با اشاره به این‌که در حوزه کشاورزی نیز توفیقات خوبی داریم که مربوط به طرح کاداستر است، افزود: ۵۰۹ هزار هکتار از اجرای طرح کاداستر مربوط به کشاورزی است. 


همکاری دستگاه قضایی

معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به تعلق خاطر صنعتگران و تولیدکنندگان به استان زنجان بیان کرد: همکاری دستگاه قضایی در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار موثر است. 

فرامرز نیک‌سرشت تسریع پرونده‌های ارسالی به محاکم برای کوتاه شدن برخورد با قاچاقچی و متخلف را از جمله درخواست‌های صنعتگران از واحد قضایی اعلام کرد و افزود: تفکیک پرونده‌های قاچاق نسبت به سایر پرونده‌ها، سخت‌گیری بیشتر در امر صدور قرارهای تأمین وثایق و تجزیه و تحلیل اطلاعات از دیگر مطالبات صنعتگران است. 


تولید برق در شرکت ترانسفورماتور

مدیرعامل شرکت ایران‌ترانسفوی زنجان نیز گفت: 5 هزار نفر در این شرکت فعالیت دارند. 85 درصد از نیاز صنعت برق کشور از طریق شرکت ترانسفورماتور تامین می‌شود و پس از نیم قرن روغن ترانسفورماتور در زنجان بومی‌سازی شده است. 

بهزاد ظهیری با اشاره به ایجاد اشتغال جدید برای 200 نفر در این شرکت خاطرنشان کرد: این شرکت یک روز معوقه بیمه و مالیاتی نداشته و فروش آن افزایش 100 درصدی داشته است. 

وی با بیان این‌که از جمله مشکلات شرکت ایران‌ترانسفو این است که 28 درصد از سهام شرکت توسط یک سهامدار از دولت خریداری شده است، افزود: 15 درصد پیش‌پرداخت این سهام و مابقی اقساط با یک سال تنفس بوده که تاکنون یک قسط بیشتر نداده است و باید سازمان خصوصی‌سازی در این مورد ورود پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید