• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77739
+
-

ساخت 10 هزار واحد مسکونی در زنجان

ساخت 10 هزار واحد مسکونی در زنجان

استاندار زنجان با بیان این‌که بازآفرینی فضاهای شهری مورد تأکید دولت است، گفت: در این زمینه عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۵۸۰ واحد که در هفته دولت آغاز شده است در 8 نقطه استان و در ۷۸ هکتار زمین ساخته خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای برنامه‌‌‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: از مجموع این واحدها 2500 واحد در قالب مسکن حمایتی، 2500 واحد در بافت فرسوده و بقیه به صورت مشارکتی ساخته می‌شوند. 

وی با اشاره به ساماندهی و ادغام برخی کارگروه‌ها با هدف کاهش تعداد جلسات و چابک‌سازی توضیح داد: ادغام کارگروه‌ها خوب است، اما جلسات محوری مانند شورای برنامه‌ریزی و توسعه، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد بازآفرینی شهری که هریک یکی از پیشران‌های توسعه هستند، باید به قوت خود پایدار و باقی بمانند. 

استاندار زنجان افزود: باید برای SDI (زیرساخت داده‌های مکانی)، GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) و آمار به عنوان اساس و پایه‌های توسعه و پیشرفت جامعه، اهمیت ویژه‌ای قائل شد. 

حقیقی خاطرنشان کرد: اطلاعات نادرست تبعاتی دارد که باید برای جلوگیری از آن به سمت اهمیت دادن به آمار حرکت کرده و سندهای مرتبط را با توجه بیشتر عملیاتی کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعیین تکلیف پسماند روی گفت: پسماند از نظر بهداشتی، روانی و مسائل اجتماعی به مردم استان زنجان آسیب زده است. ورود مدیریت استان به این موضوع برای جلوگیری از آسیب‌ها و دفاع از منافع استان است. 

استاندار زنجان ادامه داد: همه دستگاه‌ها و حتی دستگاه‌های نظارتی باید برای تعیین تکلیف این پسماندها ضمن اجرای دقیق قانون، کمک و مساعدت کنند تا این پسماند برای موضوعات مهم و موثر استفاده شود. 

به گفته حقیقی، مدیران دستگاه‌های مرتبط با تشکیل کارگروه باید پروژه‌هایی برای تعیین تکلیف پسماندها تعریف کنند تا ضمن جبران آسیب‌های وارده به استان، اقدامات توسعه‌ای معطل‌مانده از آفت این پسماندها نیز مجدد شروع شود. 

وی با اشاره به اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند روی در سال جاری، افزود: باید برای افزایش این مبلغ تلاش شود زیرا بحث سنگینی بوده و به اعتبارات زیادی نیاز دارد. 

استاندار زنجان درباره ساماندهی فضاهای اداری نیز یادآور شد: ساماندهی فضاهای اداری و ساختمان‌های دولتی، مصوبه و تأکید هیات دولت است و از نظر شرعی و قانونی باید اجرا شود. 

حقیقی با تأکید بر ساماندهی فضاهای اداری گفت: فضای مورد نیاز هر دستگاه باید تامین و فضاها به طور عادلانه بین دستگاه‌ها تقسیم شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید