• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75775
+
-

همه مشکلات خانم پینگ‌پنگ‌باز

«ندا شهسواری» نداشتن حریف تمرینی و کمبود مالی ‌ را از مهم‌ترین مشکلاتش‌ درگرفتن سهمیه المپیک عنوان کرد

بانوی المپیکی تنیس روی میز ایران گفت: برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 برنامه‌‌ریزی و تمرینات منسجمی در پیش دارم. به گزارش ایسنا «ندا شهسواری» با بیان این‌که برای کسب سهمیه سومین حضورش در رقابت‌های المپیک برنامه‌‌ریزی مدونی خواهد داشت، عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن مسابقات آسیایی تنیس روی میز طی روزهای 24 تا 31 شهریور در کشور اندونزی، تا چند روز دیگر اردوهای تیم ‌ملی برای حضور در این رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: پس از مسابقات اندونزی تا فروردین سال آینده که مسابقات انتخابی المپیک را خواهیم داشت، مسابقه رسمی مهمی برگزار نمی‌شود. برای همین در نظر دارم طی این 6 ماه با یک برنامه مدون و مستمر تمرینات فنی، تکنیکی و بدن‌سازی خوبی داشته باشم.

بانوی ملی‌پوش تنیس روی میز ایران همچنین به کاهش سهمیه آسیا برای حضور در رقابت‌های المپیک از 11 به 6 ورزشکار اشاره کرد و گفت: در صورتی که مسابقات انتخابی المپیک به‌ صورت آسیایی برگزار شود 6 نفر می‌توانند سهمیه حضور در مسابقات المپیک را بگیرند، اما اگر به‌صورت آسیای میانه برگزار شود، فقط یک نفر می‌تواند سهمیه را بگیرد، لذا با این شرایط در این دوره کسب سهمیه دشوار شده است. 

وی اضافه کرد: سخت تمرین می‌کنم تا بار دیگر سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک را کسب کنم. شهسواری در ادامه به سقوط 46 پله‌ای که طی 2 ماه گذشته در رنکینگ جهانی داشته، اشاره کرد و گفت: لازمه بالا رفتن رنکینگ یک ورزشکار حضور در مسابقات مختلف است و از آنجا که اکثر مسابقات را باید با هزینه شخصی برویم، مسائل مالی مانع حضورم در همه مسابقات می‌شود. در این 2 ماه هم در هیچ‌کدام از مسابقات دارای رنکینگ حضور نداشتم، بنابراین طبیعی است که رنکینگم کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: البته طی روزهای گذشته در مسابقات جهانی جمهوری چک حضور داشتم که با شکست از حریف فرانسوی در اولین دیدار از دور مسابقات حذف شدم، اما در بالا رفتن رنکینگم تاثیر داشت.

بانوی ملی‌پوش کرمانشاهی تیم‌ ملی تنیس روی میز در پاسخ به چرایی عدم موفقیتش در این مسابقات نیز گفت: از آنجا که تنها به اکثر مسابقات برون‌مرزی می‌روم، بنابراین با مشکل حریف تمرینی مواجهم تا پیش از شروع مسابقات تمرین کنم و گرم شوم. در این مسابقات هم چون حریف تمرینی نداشتم، نتوانستم خوب ظاهر شوم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید