• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71721
+
-

103 هکتار زمین در بوشهر زیر کشت گلخانه‌ای رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با برنامه‌‌ریزی و اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته ۱۰۳ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گلخانه‌ای رفت.

 به گزارش مهر، «محمدتقی منوچهری» در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دشتی با بیان این‌که این آمار تاکنون بی‌سابقه بوده است اظهار کرد: کل اراضی گلخانه استان بیش از ۳۰۰ هکتار است که از این تعداد حدود ۱۰۳ هکتار در سال گذشته بوده.

وی افزود: در سال جاری نیز سطح زیر کشت ابلاغ‌شده حدود ۳۰۰ هکتار است که با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها آنها را ابلاغ کردیم.  منوچهری بیان کرد: در همین زمینه نیز حدود ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 9/7 درصد برای کشاورزان و بهره‌برداران پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام این‌که دولت شرایط خوبی برای کشت‌های گلخانه‌ای فراهم کرده است تصریح کرد: احداث گلخانه‌ها نقش بسزایی در صرفه‌جویی مصرف آب دارد. منوچهری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان در زمینه احداث گلخانه‌ها ضمانت بانکی است که می‌طلبد در آن تجدید نظر شود تا آنها بهتر بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با تاکید بر این‌که برای توسعه گلخانه‌های استان همه دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت کنند یادآور شد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته روند استعلامات کاهش یافته و روند تشکیل پرونده در بانک نیز بهتر شده است. 
منوچهری افزود: اگر می‌خواهیم گلخانه‌ها توسعه پیدا کنند، باید هزینه برق به نفع کشاورزان باشد و انتظار داریم تعرفه برق گلخانه نیز تغییر کند.  وی با بیان این‌که روند کار در نظام مهندسی طولانی است بر ضرورت تنوع کشت‌ها تاکید کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید