• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71673
+
-

معرفی ۶۳ طرح استانی  در همایش سرمایه‌گذاری  قم

مدیر کل اقتصاد و امور دارایی قم گفت: ۶۳ طرح برای شرکت در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم آماده بارگذاری در سامانه شده و دستگاه‌های اجرایی استان نیز تا امروز۲۰ مرداد فرصت دارند تا برای ترجمه انگلیسی، امکان‌سنجی و ثبت و ضبط طرح‌های مورد نظر خود اقدام کنند. 

به گزارش ایرنا «عادل علیپور» افزود: این همایش به مراحل اجرایی خود رسیده و نماینده سازمان سرمایه‌گذاری نیز به صورت مستمر در جلسه‌های کمیته‌های آن حضور پیدا می‌کند. وی با بیان این‌که دستگاه‌های استان چند طرح خوب را نیز اضافه کردند و در حال جمع بندی آن هستیم گفت: ۳۲ طرح قبلا امکان‌سنجی شده، اما چون برای چند سال قبل است، برای به‌روزرسانی، حدف و اعمال برخی تغییرها بار دیگر به دستگاه‌ها ابلاغ شد.  

وی بیان کرد: در صورت بارگذاری این طرح‌ها، امیدواریم تعداد کل طرح‌های انتخاب شده برای معرفی به سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در این همایش به ۱۰۰ طرح افزایش پیدا کند. علیپور اظهارکرد: همه طرح‌های برگزیده شده برای همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم واقعا از طرح‌های حساس و مهم برای استان به شمار می‌آیند که به صلاحدید دستگاه‌ها انتخاب شده است.

 این مسئول با بیان این‌که در سال‌های اخیر در حال احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و به‌روز‌رسانی طرح‌ها بودیم اظهار کرد: هدف اصلی ما گزینش طرح‌های برجسته و جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی بوده است، اما پس از چند مرحله بررسی طرح‌های مختلف، مشخص شد که هیچ یک با اشتراک‌های سازمان سرمایه‌گذاری مطابقت ندارد. 

وی با اشاره به تشکیل جلسه‌های کمیته‌های مختلف همایش سرمایه‌گذاری قم گفت: در کنار جلسه‌های کمیته‌ها ۵۰ جلسه کارشناسی نیز برگزار و تلاش شد تا طرح‌ها مبتنی بر معیارها و استانداردهای سازمان سرمایه‌گذاری باشد. مدیر کل اقتصاد قم با اشاره به فراهم شدن همه بسترهای لازم برای دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این همایش افزود: همه دستگاه‌های استان به‌ویژه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی که مسئولیت اجرایی این همایش را بر عهده دارد، کمک کردند و حتی پیشنهادهایی را نیز برای برگزاری هفتگی جلسه‌های کمیته‌ها در این اتاق با محوریت بخش خصوصی مطرح کردند که عملی شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید