• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71660
+
-

افزایش تخت‌های دیالیز در کهگیلویه و بویراحمد ‌

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تخت‌های دیالیز استان در آینده نزدیک به 20 تخت خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «غلامعباس سبز» در آیین راه‌اندازی 2 تخت دیالیز جدید در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج ضمن تشکر از زحمات مسئولان و پرسنل بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: با توجه به افزایش بیماران دیالیزی در استان و به‌خصوص در شهر یاسوج و کمبود تخت‌های دیالیز با پیگیری‌های مکرر کار آماده‌سازی برای راه‌اندازی بخش دیالیز مرکز آموزشی - درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان شهید جلیل با ظرفیت 6 تخت را در دست اقدام داریم و به‌زودی شاهد راه‌اندازی و خدمت‌رسانی به بیماران دیالیزی در این مرکز خواهیم بود. 

وی اظهارکرد: 2 تخت به تعداد تخت‌های فعال بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی یاسوج که پیش از این 11 تخت فعال داشت، اضافه شد که در حال حاضر 13 تخت فعال در این مرکز درمانی وجود دارد و آماده خدمت‌رسانی به بیماران دیالیزی است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به بیماران تحت درمان این استان 2 دستگاه دیالیز و 2 تخت بستری به مجموع تخت‌های بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اضافه شد. 

دکتر سبز تصریح کرد: با توجه به کمبود تخت دیالیز در استان و با اقدامات صورت‌گرفته در آینده نزدیک 20 تخت به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد. وی ادامه داد: با توجه به این‌که این بیمارستان علاوه بر بیماران این شهرستان به بیماران دیگر شهرستان‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌دهد، کمبود امکانات و دستگاه دیالیز مشهود بود که به تخت‌های موجود، 2 دستگاه اضافه شد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: با پیگیری مجدانه رئیس دانشگاه بخش دیالیز بیمارستان شهید جلیل با مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد کرد و دیگر کمبودی به لحاظ تخت دیالیزی نخواهیم داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید