• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71657
+
-

مدیریت شهری«بفروئیه»  با جیب خالی

شهردار بفروئیه با گلایه از بی‌توجهی مسئولان و نماینده شهرستان میبد نسبت به این شهر، اظهار کرد: بفروئیه زیرساخت‌های لازم برای شهر شدن را نداشت و با دست خالی نیز نمی‌توان یک شهر را مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، «محسن فلاح» در نشست با اهالی رسانه گزارشی از عملکرد چندماهه فعالیت خود در شهرداری ارائه کرد و گفت: اوضاع نابسامان شهرداری و پرونده‌های حقوقی مربوط به بدهی‌های شهرداری بفروئیه با همراهی و همکاری شورای شهر ساماندهی شد اما کاری بسیار سخت و دشوار بود.

وی با گلایه از بی‌توجهی مسئولان میبد به این شهر، بیان کرد: شهر بفروئیه یکی از بخش‌های اصلی شهرستان میبد است اما بی‌توجهی مسئولان باعث شده کمتر شاهد پیشرفتی در این شهر باشیم.

فلاح با بیان این که بفروئیه ظرفیت شهر شدن را نداشته و در مقام بودجه و توجه نیز مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: تبدیل شدن این منطقه به شهر بیشتر مستلزم توجه به زیرساخت‌های لازم برای شهر شدن بود ولی این امکان فراهم نشد.
وی ادامه داد: متاسفانه هیچ بستری برای فعالیت در شهر بفروئیه فراهم نیست و از این شهر تنها به عنوان یک منطقه برای پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه و موسسات آموزش عالی استفاده می‌شود. شهردار بفروئیه با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی جامعه افزود: جمعیت ۱۰ هزار نفری شهر بفروئیه حتی برای تامین نیازهای روزمره خود اعم از درمانگاه تخصصی، داروخانه یا تایپ و تکثیر باید به شهرهای میبد و اردکان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: اعتباراتی که برای این شهر در نظر گرفته می‌شود به هیچ وجه متناسب با جمعیت آن نیست و متاسفانه مسئولان شهرستان و نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز توجه خاصی به این شهر ندارند و با چنین اوصافی و با دست خالی نمی‌توان یک شهر را مدیریت کرد. 
فلاح با قدردانی از توجه و حمایت‌های فرماندار خواستار توجه دیگر مسئولان شهرستان به منطقه بفروئیه شد و حمایت از این شهر را حمایت از مردم آن دانست که حق به گردن مسئولان دارند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش از مرمت و بازسازی بافت تاریخی شهر خبر داد و بیان کرد: مرمت و جداره‌سازی بافت تاریخی و همچنین نورپردازی این بافت پس از پیگیری‌های به‌عمل آمده در قالب قراردادی با میراث فرهنگی استان به ارزش 2 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار در پایان نیز با اشاره به ثبت جهانی میبد به عنوان شهر جهانی زیلو گفت: پس از این رویداد بزرگ در شهرستان، در شهر بفروئیه نیز هنرصنعت فراموش شده‌ «موتابی» احیا شد و در همین راستا دو کارگاه آموزشی راه‌اندازی شده که درصددیم با دریافت تسهیلات این کارگاه‌‌ها را توسعه دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید