• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71647
+
-

ایجاد دانشگاه کسب ‌و کار در بوشهر

در استان
ایجاد دانشگاه کسب ‌و کار در بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز ایجاد دانشگاه کسب‌ و کار در استان بوشهر گفت: با ایجاد دانشگاه هیچ دانشجوی فارغ‌التحصیل بدون شغل نمی‌ماند.

 به گزارش تسنیم، «عبدالمجید دراهکی» با تاکید بر نقش مهم مهارت در ایجاد اشتغال اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در عرصه ترویج فرهنگ مهارت نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و از خدمات خبرنگاران استان بوشهر تقدیر می‌شود. 

وی با بیان این‌که سال قبل 26 هزار نفر در استان مهارت‌ آموختند خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در 210 حرفه ارائه شد که بخشی از آنها بر اساس ظرفیت‌های تولیدی و منطقه‌ای بوده است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر حرفه‌های تدوین‌شده امسال در عرصه مهارت‌آموزی را 206 حرفه دانست و افزود: امسال تاکنون 9 هزار نفر آموزش مهارتی فراگرفته‌اند که بخشی از آنها جذب بازار کار شده‌اند. 
دراهکی ارائه آموزش مهارتی در پادگان‌ها، جوار صنایع، زندان‌ها، دانشگاه‌ها، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته را از جمله آموزش‌های مهارتی دانست و تصریح کرد: امسال به مهارت‌هایی که در ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی زودبازده باشد توجه شده و کسب و کارهای موبایلی و هیستوگرامی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی به انعقاد 47 تفاهم‌نامه و قرارداد با دستگاه‌های مختلف استان بوشهر اشاره کرد و گفت: 47 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف برای مهارت‌افزایی از جمله نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، صنایع دریایی، کشتیرانی، گردشگری دریایی و دیگر حوزه‌ها منعقد شده که در 4 ماه امسال بخشی از آنها مهارت‌افزایی شدند. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به مهارت 8 هزار حرفه‌آموز برای جذب در نیروگاه اتمی تصریح کرد: نیروهایی در جریان ساخت دو نیروگاه اتمی جدید جذب می‌شوند که باید دارای گواهی‌نامه مهارتی از فنی و حرفه‌ای باشند و در این زمینه 8 هزار نفر آموزش می‌بینند. 

دراهکی آموزش صنایع پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاکنون بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با منطقه ویژه پارس جنوبی 6 ‌هزار نفر مهارت‌افزایی شدند که بخش عمده‌ای از آنان مشغول به کار شدند. وی از صدور مجوز ایجاد دانشگاه کسب ‌و کار در استان بوشهر خبر داد و گفت: با ایجاد دانشگاه هیچ دانشجوی فارغ‌التحصیلی بدون شغل نمی‌ماند. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان این‌که در همه دانشگاه‌های استان دفتر مشاوره مهارت‌آموزی و ایجاد شغل ایجاد شده است افزود: مدرسه کسب و کار و مهارت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دیگر مراکز آموزش عالی استان ایجاد شده است. دراهکی با بیان این‌که تمام دانشجویان مهارت‌افزایی می‌شوند خاطرنشان کرد: با مهارت‌افزایی هیچ دانشجویی در دانشگاه فارغ‌التحصیل نمی‌شود، مگر این‌که آموزش‌های مهارتی برای فعالیت در حوزه اشتغال را فراگرفته باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید