• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71634
+
-

تابستان داغ در اتوبوس‌های بدون کولر شهرکرد

برخی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهرکرد مجهز به کولر نیستند یا آن را راه‌اندازی نمی‌کنند که موجب نارضایتی مسافران شده است

در شهر
تابستان داغ در اتوبوس‌های بدون کولر شهرکرد

   نداشتن کولر و یا استفاده نکردن از آنها در برخی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری شهرکرد در این فصل گرما موجب اعتراض مسافران شده است. به گزارش تسنیم، مدتی است دمای هوای کشور و استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است. اکثر مردم استان برای انجام امور خود مجبورند در طول روز به خارج از منزل بروند و مسیرهایی را با اتوبوس و تاکسی طی کنند. برخی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری در این گرمای تابستانی مجهز به کولر نیستند یا این‌که آن را راه‌اندازی نمی‌کنند و این موجب اعتراض و نارضایتی مسافران استان شده است.


انتقاد از برخی رانندگان

یکی از مسافران اظهار می‌کند: اتوبوس‌های شهری کولر ندارند یا راننده‌ها از روشن کردن آن امتناع می‌کنند. رانندگان باید به فکر افرادی که بچه به همراه دارند، باشند چراکه بچه‌ها دچار گرمازدگی می‌شوند. «سارا موسوی» اضافه می‌کند: من مجبورم هر روز دختر کوچکم را برای بردن به کلاس زبان، سوار اتوبوس کنم. وقتی سوار اتوبوس‌هایی می‌شویم که کولر آن خاموش است، دخترم انقدر اذیت می‌شود که مجبوریم نرسیده به مقصد از اتوبوس پیاده شویم و بقیه راه را با تاکسی برویم.  یک خانم جوان نیز در ادامه می‌گوید: من باردار هستم و تحمل گرما برایم بسیار سخت است. برخی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها کولر ماشین را روشن نمی‌کنند و ما هم به دلیل ارزان بودن کرایه اتوبوس نسبت به تاکسی مجبور به استفاده از اتوبوس هستیم.  «نسیم شهیدی» می‌افزاید: این شرایط برای من و امثال من و همچنین افرادی که بیمار هستند واقعا سخت است و مسئولان باید فکری به حال این قضیه بکنند. مسافر دیگری تحمل گرما را برای افراد دارای طبع گرم بسیار سخت می‌داند و می‌گوید: چنین افرادی در فصل گرما نباید در معرض گرمای شدید قرار بگیرند. «اصغر منتظری» اضافه می‌کند: افرادی که طبع گرم دارند در صورت ماندن در گرما بیمار و زودتر از افراد دیگر دچار گرمازدگی می‌شوند. یکی دیگر از مسافران داخل اتوبوس می‌گوید: من در مواقع گرمای هوا دچار افت شدید فشار خون می‌شوم و اصلاً نباید در مکان‌های گرم باشم اما به خاطر گرمای زیاد در اتوبوس و برخی از تاکسی‌ها بیشتر اوقات با این مشکل روبه‌رو می‌شوم.


تحمل ترافیک و گرما

یکی دیگر از شهروندان شهرکردی می‎گوید: گرمای تابستان تحمل‌ناپذیر است و اگر قرار باشد این گرما را در اتوبوس‌های شهری با سرعت حرکت پایین و توقف‌های مکرر طی کنیم، دشواری‌های آن دوچندان می‎شود.
«امیر پناهی» ادامه می‌دهد: ترافیک مرکز شهر سرعت حرکت اتوبوس‌ها را کند و در نتیجه زمان سفرهای شهری را طولانی کرده و در این شرایط، اتوبوس‎ها سیستم سرمایشی مناسبی هم ندارند.

وی می‏افزاید: در این شراط نباید انتظار داشت که اتوبوس‌های شهری، مملو از مسافر مسیر را طی کنند. یکی دیگر از شهروندان با اشاره به نامناسب بودن سیستم سرمایشی اتوبوس‎ها اظهار می‎کند: پایانه‎های مسافری و ایستگاه‎‎های اتوبوس هم شرایط بهتری نسبت به داخل اتوبوس‎ها ندارند.
«شیما اصغری» ادامه می‎دهد: انتظار در ایستگاه‎‎های فاقد سایبان یکی از عوامل گریز مسافران از استفاده از اتوبوس‎ است، ولی اگر پایانه‏ها برای استفاده در فصل تابستان آماده شوند و حداقل به سایه‌بانی برای فرار از آفتاب مستقیم مجهز شوند، قطعاً در افزایش آمار مسافران ناوگان شهری موثر خواهد بود.


 شهروندان تخلفات را گزارش کنند

«مهرداد میرزاییان»، رئیس سازمان حمل‌و‌نقل و بار و مسافر شهرداری شهرکرد در پاسخ به اعتراضات مسافران اظهار کرد: به تمام اتوبوس‌های کولردار اخطار و تأکید شده است که حتماً از کولر استفاده کنند، اما در تعدادی از اتوبوس‌ها به صورت فابریک در کارخانه کولر تعبیه نشده و سیستم خنک کننده ندارند. وی بیان کرد: کولر دو یا سه دستگاه اتوبوس نیز در حال حاضر خراب است که متأسفانه قطعات آنها در استان یافت نمی‌شود و از تهران سفارش داده شده است. رئیس سازمان حمل‌و‌نقل و بار و مسافر شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: شهروندان باید اگر مورد تخلفی چه در تاکسی و چه در اتوبوس‌های داخل شهری دیده شد، حتما با شماره تلفن 15-33370014 تماس بگیرند و گزارش دهند. میرزاییان تصریح کرد: در صورت دریافت گزارشی مبنی بر تخلف اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در رابطه با عدم استفاده از کولر، برخورد بد با مسافر، گرفتن کرایه زیاد، باز نکردن درب عقب اتوبوس و موارد مشابه به طور موردی پیگیری و با راننده متخلف برخورد می‌کنیم.


   تاکسی‌های بدون کولر

«سامان محمدی» شهروند شهرکردی که هر روز برای رفتن به محل کار از تاکسی استفاده می‌کند، می‌گوید: بسیاری از رانندگان تاکسی‌ در این فصل گرما حاضر به روشن کردن کولر خودرو نیستند و اگر مسافر اعتراضی بکند، یا او را پیاده می‌کنند و یا بهانه‌ای مانند خراب بودن کولر می‌آورند.  وی اضافه می‌کند: برخی از تاکسی‌ها هم برای روشن کردن کولر تقاضای کرایه بیشتر می‌کنند که واقعا بی‌انصافی است و اگر کسی واقعا از گرما اذیت شود، مجبور می‌شود که این کرایه را پرداخت کند. مسئولان باید به این موارد رسیدگی کنند تا بی‌قانونی رواج پیدا نکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید