• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71623
+
-

مسئولان دانشگاه‌ها باید به تشکل‌های دانشجویی میدان بدهند

نقل قول
مسئولان دانشگاه‌ها باید به تشکل‌های دانشجویی میدان بدهند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید به تشکل‌های دانشجویی برای فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی میدان، فضا و امکانات بدهند. 

به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی در نخستین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و جوانان استان قزوین که با حضور سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان کشور، برگزار شد بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی به عنوان جمعی جوان و پویا می‌توانند علاوه بر جریان‌سازی در جامعه به توسعه بیشتر کشور کمک کنند. 

وی ادامه داد: موضوعی که بیش از همه برای تشکل‌های دانشجویی لازم است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، ایجاد فضا و امکانات برای کارهای اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه‌هاست. 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: اگرچه نرخ بیکاری در استان قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است، اما بیکاری جوانان ما ۲ برابر بیشتر از سنین دیگر جامعه بوده و اهمیت اشتغال‌زایی را برای این قشر مهم‌تر می‌کند. 

زرآبادی همچنین به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: نمایندگان خانه ملت در مجلس بالای ۸۰ درصد به منع به‌کارگیری بازنشستگان رأی دادند. وی بر تشکیل هیات‌های هم‌اندیشی جوان در شهرستان‌های استان قزوین تأکید کرد و یادآور شد: اگر در شهرستان‌ها این نهاد توسط فرمانداران تشکیل شود، بدون شک با خروجی بهتری همراه خواهیم بود و تصمیمات بهتری اتخاذ می‌شود. 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم ۵۰۰ هزار نفر را در زمان تصدی خویش به سیستم دولتی وارد کرد و هم‌اکنون نیز باید این فرصت‌ها شناسایی شود و مورد توجه قرار گیرد. زرآبادی بر شفافیت جوانان تأکید کرد و توضیح داد: انتشار فیش‌های حقوقی در جامعه نتیجه به‌کارگرفتن جوانان است و دلیلش هم این است که چون خود جوانان به سلامت و شفافیت اعتقاد دارند قطعا در حوزه کاری خود نیز شفاف خواهند بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید