• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69167
+
-

بوشهر بالاترین سطح سواد سلامت را دارد

در استان
بوشهر بالاترین سطح سواد سلامت را دارد

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس بررسی‌ها، این استان بالاترین سطح سواد سلامت را بین استان‌ها دارد، ولی باید تلاش کنیم تا به سطح ایده‌آل برسیم.

 به گزارش ایسنا، «حسین دارابی» در نشست شورای کانون بسیج جامعه پزشکی جابر بن حیان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: با توجه به سیاست خودمراقبتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس بررسی‌ها، استان بوشهر بالاترین سطح سواد سلامت را بین استان‌ها دارد. 

وی افزود: اولویت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارتقای سلامت جامعه است. این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از مؤلفه‌های سلامت مربوط به تغییر سبک و شیوه زندگی و ارتقای فرهنگ سلامت است و برای رسیدن به این هدف، مشارکت مردم، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها ضروری است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که موضوعات زیادی برای کار جهادی در حوزه سلامت وجود دارد گفت: با حضور در بین مردم می‌توان با آگاهی‌بخشی در خصوص مسائل بهداشتی سطح سواد سلامت آنها را بیش از گذشته بالا برد. دارابی بیان کرد: حوزه سلامت یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار هر جامعه به شمار می‌رود. بنابراین همه ما باید تلاش کنیم با شناسایی چالش‌های پیش روی نظام سلامت، موجبات بهبود و ارتقای نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را فراهم آوریم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به سلامتی مردم کمک کنیم، باید این سلامتی پایدار باشد. افزایش آگاهی و توانمندسازی مردم نخستین گام در توسعه سلامت است. قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ما برای اقدام در هر حوزه‌ای نیاز به نقشه راه داریم تا از موازی‌کاری و یا طولانی شدن فرایند و بازدهی پایین جلوگیری کنیم. در حوزه سلامت نیز می‌توان با تشریح و تبیین مبانی این موضوعات موجبات تسریع فرایندها را فراهم آورد.

نشست شورای کانون بسیج جامعه پزشکی جابر بن حیان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی و به صورت وب‌کنفرانس با رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها در سالن ابن‌سینای این دانشگاه برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید