• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69056
+
-

۱۰ درصد صادرات فرش دستباف کشور مربوط به کرمان

صادرات
۱۰ درصد صادرات فرش دستباف کشور مربوط به کرمان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: ۱۰ درصد صادرات فرش کشور مربوط به کرمان است. 

 «محمدرضا خواجویی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سابقه دیرینه فرش کرمان افزود: یکی از ویژگی‌های استان کرمان قبل از انقلاب صنعتی تولید پارچه و فرش دستباف بود و گفته می‌شود در آن زمان ۱۵۰ طراح در شهر کرمان حضور داشتند. 

وی ادامه داد: با انقلاب صنعتی تولید این اقلام از حالت دستی به ماشینی تغییر یافت و این موضوع در تولید پارچه و فرش استان کرمان تأثیر گذاشت. 

خواجویی با بیان این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب تلاش‌های خوبی در زمینه افزایش تولید و صادرات فرش استان کرمان انجام شد، افزود: میزان صادرات فرش کشور در دهه ۷۰ یک میلیون دلار بود که حدود ۱۰ درصد آن مربوط به استان کرمان است. 

وی از پیگیری برای تولید فرش دستباف باکیفیت و بازارپسند خبر داد و گفت: در حال حاضر هم ۱۰ درصد صادرات فرش کشور مربوط به کرمان است. 

وی با اشاره به عواملی که بر تولید فرش تأثیر منفی می‌گذارند، افزود: از این عوامل می‌توان به استفاده برخی کشورها از نقش فرش ایرانی و کرمانی و استفاده از مواد اولیه بسیار نامرغوب و در نتیجه عرضه فرش با قیمت پایین در بازار اشاره کرد. 

خواجویی گفت: باید توجه داشت خریداران آگاه فرش دستباف اغلب به دنبال رنگ طبیعی و مواد اولیه مناسب هستند، اما برخی افراد هم اطلاعی در این زمینه ندارند و فقط ظاهر فرش را می‌بینند. 

وی گفت: در کارگروه فرش مسائل مربوط به فرش بررسی می‌شود و دغدغه‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان مد نظر قرار گرفته است. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: به دنبال ارتقای جایگاه فرش کرمان هستیم.ش

این خبر را به اشتراک بگذارید