• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69015
+
-

بزرگ‌ترین پایانه بار کشور در شیراز ساخته می‌شود

خبرخوان
بزرگ‌ترین پایانه بار کشور در شیراز ساخته می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز از احداث بزرگ‌ترین پایانه بار کشور در زمینی به مساحت 113 هکتار در ابتدای جاده نیروگاه سیکل ترکیبی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این پایانه که احتمالا 60 درصد آن به پارکینگ خودروهای سنگین اختصاص داده خواهد شد، تا 3 سال آینده راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش ایسنا، «عبدالجلیل شریفی» با اشاره به وضعیت خاص دروازه قرآن و ظرفیت بارگیری خودروهای سنگین در پایانه بار قبل از این ورودی بیان کرد: تقاضای واگذاری 7 هکتار از پایانه اکبرآباد برای احداث توقفگاه و تبدیل عمده‌بار به خرده‌بار طی مکاتبه با ادارات مربوطه انجام شده است و منتظر طی فرایندهای اداری آن هستیم.

وی افزود: با زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده، مقرر شده تا 5 سال آینده 4 پایانه بار برای 4 خروجی شهر شیراز ساخته شود. رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان این‌که مطالعه راه‌اندازی این پایانه‌ها توسط دانشگاه شیراز در قالب طرح حمل و نقل انجام شده است عنوان کرد: اولویت ساخت این توقفگاه‌ها به ورودی شیراز از سمت پل فسا و در مجاورت جاده نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص داده شده است.

شریفی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این توقفگاه و در آینده، دیگر توقفگاه‌های شیراز تبدیل عمده‌بار به خرده‌بار، ایجاد مجتمع تعمیرگاهی و مجتمع رفاهی است. وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بخشی از این توقفگاه پس از بهره‌برداری به راننده‌های مقیم شیراز اختصاص داده شود و برای آنها نیز سند مالکیت صادر خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان این‌که پس از گذشت دو سال و نیم، موفق به دریافت مجوز ساخت این پایانه شدیم یادآور شد: این پایانه در 3 فاز پیش‌بینی شده و قرار است تا سال 1402 به اتمام برسد. شریفی همچنین تصریح کرد که تا پایان امسال دیوارگذاری و سال آینده توقفگاه این پایانه ساخته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید