• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68975
+
-

مازندران سومین استان پرتردد کشور شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران گفت: تیر ماه امسال مازندران بیش از 6 درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داد و سومین استان پرتردد در کشور بود.

به گزارش فارس «محسن هاشمی» اظهار کرد: طبق آمار به ‌دست آمده از 102 سامانه ترددشماری منصوب در محورهای استان، تیرماه امسال حدود 57 میلیون و 523 هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای استان انجام شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد افزایش داشت و در مقایسه با ماه قبل از آن (خردادماه) 13 درصد رشد داشته است.

 وی یادآور شد: در تیر ماه امسال میزان تردد وسایل نقلیه سنگین مازندران بیش از 4 میلیون و 738 هزار مورد بوده است که این عدد نشان‌دهنده سهم حدود 8 درصدی وسایل نقلیه سنگین از تردد کل وسایل نقلیه است؛ همچنین این میزان از تردد، حاکی از افزایش 8 درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

هاشمی ادامه داد: آمار تردد ثبت شده از محورهای مواصلاتی مازندران با استان‌های مجاور نشان می‌دهد که در تیر ماه امسال از ورودی‌ها و خروجی‌های استان بیش از 5 میلیون و 89 هزار تردد انجام شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 9 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: از مجموع ترددهای ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان طی این دوره حدود 92 درصد از ترددها در محورهای مواصلاتی استان مربوط به وسایل نقلیه سواری، یک درصد اتوبوس و بقیه انواع وسیله نقلیه سنگین بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید