• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68702
+
-

معرفی ظرفیت‌های استان در هفته اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف استان را نمایان کنیم و در هفته اردبیل به اهداف توسعه پایدار و تعالی فرهنگی و اجتماعی دست یابیم. به گزارش ایرنا «نادر فلاحی» در آیین افتتاح پاسداشت هفته اردبیل در مجتمع فدک اردبیل با بیان این مطلب گفت: با برگزاری برنامه‌های متفاوت با سال‌های گذشته، جنبه‌های مشارکتی و مردمی برنامه‌های این هفته تقویت شده و امید است با کمک صاحبان اندیشه، تاریخ صفویه برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: امسال همایشی با موضوع صفویه با تحلیل آیین‌ها و تفکرات شیعی در بقعه شیخ جبرائیل برگزار خواهد شد.  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل نیز در این مراسم گفت: تاریخ صفویه به درستی برای مردم ایران تبیین نشده و در واقع به نوعی تحریف شده است.
آیت‌الله «سید حسن عاملی» با بیان این‌که صفویه حق بزرگی بر گردن ایران دارد، افزود: صفویه با یکپارچگی ایران و تشکیل حکومت شیعی خدمت بزرگی انجام داده اما این واقعیت بزرگ کمتر مورد توجه قرار گرفته است. امام‌جمعه اردبیل اظهار کرد: هفته استان اردبیل فرصت مغتنمی برای شناساندن تاریخ صفویه است، ولی با این برنامه‌های محدود نمی‌توان خدمات بزرگ صفویه را به تصویر کشید.

استاندار اردبیل نیز در این آیین گفت: فرهنگ وحدت و یکپارچگی دینی توسط صفویان و از اردبیل به جهان اسلام نشر یافته است. «اکبر بهنامجو» ادامه داد: اردبیل جایگاه خاصی در این زمینه دارد و هم‌اکنون نیز این فرهنگ در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تجلی یافته است.وی با اشاره به این‌که استان اردبیل مهد بزرگانی همچون مقدس اردبیلی، محقق اردبیلی، مراجع تقلید، هنرمندان، پزشکان، شعرا، ورزشکاران بزرگ است، بیان کرد: هفته استان اردبیل مناسب‌ترین فرصت برای شناساندن قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی این منطقه به جهان است.

هفته استان اردبیل ۴ تا ۱۰ مردادماه جاری در اردبیل برگزار می‌شود. در آیین افتتاح این هفته، با رونمایی از پرتره شهید «علی آقایی»، از خانواده این شهید مدافع حرم تجلیل شد. اجرای گروه موسیقی دیلمان، اجرای «پارسا خائف» هنرمند نوجوان استان و تجلیل از وی و پخش چند کلیپ‌ از برنامه‌های جانبی این آیین بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید