• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68633
+
-

اپلیکیشن ها چطور نان را سر سفره می آورند؟

آنلاین در صف نان

نورا عباسی

اپلیکیشن‌ها از سر و کول زندگی‌مان بالا می روند. برای کاربرهایشان لباس می‌خرند، جای خوب برای سفر پیشنهاد می‌دهند و حتی اگر نان بخواهید، نان هم می‌خرند. از تهران گرفته تا مشهد، اصفهان و نیشابور، اپلیکیشن‌های خرید نان برای اهالی آن شهر ایجاد شده‌اند و در میان برنامه‌های تلفن‌های هوشمند همشهری‌هایشان جای گرفته‌اند.

شهرهایی برای نان‌ آنلاین
تهران جزو شهرهایی است که با اپلیکیشن‌های خرید نان قرق شده است. «شاطر‌آنلاین» و «آی‌نون» جزو اپلیکیشن‌های محبوب تهرانی‌هاست که در برخی از مناطق تهران سرویس‌دهی دارند و به کاربرانشان این امکان را می‌دهند که نان‌های سنگک، بربری، تافتون، لواش، فانتزی و... را به‌صورت آنلاین تهیه کنند. اهالی مشهد هم از قافله خرید آنلاین نان عقب نمانده و با استفاده از اپلیکیشن «تنور»، نان خود را سفارش می‌دهند. براساس اطلاعاتی که در این اپلیکیشن درج شده، هر فروشگاه بازه‌های فعالیت خود را مشخص می‌کند و مشتریان آن فروشگاه می‌توانند سفارشات خود را 7‌روز هفته و 24ساعته ثبت کنند اما باید زمان تحویل را در بازه فعالیت فروشگاه تعیین کنند. برنامه‌نویسان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ با تکیه بر اپلیکیشن‌های «نونت»، «سفره» و «نون‌بر» وارد صف نانوایی‌ها شده‌اند تا اگر یکی از اهالی اصفهان برای خرید نان روزانه نیت کرد، خرید آنلاین نان هم به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در سبد خریدش جای داشته باشد. «نان آپ» هم اپلیکیشنی برای مردم خوزستان است تا در گرمای خرماپزان خوزستان به داد اهالی جنوب برسد. شیرازی‌ها هم به جای اینکه صبح‌ها از خانه بیرون بیایند و قدم زنان خودشان را به نانوایی محل برسانند، می‌توانند کار را به «پانو» بسپارند و با چند کلیک ساده نان تازه به دستشان برسد. «ساروق» نرم افزاری است که نان‌های سنتی مختلف را در بقچه خود جای داده است تا مردم نیشابور درصورت نیاز با استفاده از تلفن‌همراهشان نان روزانه خود را بخرند.کرمانی‌ها و رفسنجانی ها هم برای خرید نان آنلاین، می‌توانند به «الونون» سر بزنند.

چطور نان را آنلاین بخریم؟
شیوه کار در تمام این اپلیکیشن ها از یک منطق مشخص پیروی می‌کند. در گام اول باید با استفاده از جست‌وجویی ساده، نرم‌افزاری که استان شما را پوشش می‌دهد، پیدا کنید. می‌توانید بعد از نصب اپلیکیشن موردنظر در تلفن همراه‌تان به بخش سفارش رفته، هزینه نان را پرداخت کنید و با توجه به زمانبندی آن اپلیکیشن، نان محبوب خود را آنلاین سفارش دهید.

اپلیکیشن‌هایی که عقب‌نشینی کردند
هرچند کاربران با سرعت سراغ این اپلیکیشن‌ها رفتند تا از زحمت خرید نان خلاص شوند اما مشکلاتی همچون کیفیت در بسته‌بندی، سرعت ارسال و...موجب دلسردی‌شان از خرید آنلاین نان شد. از سوی دیگر در میان تمام اسامی که نام برده شد، اپلیکیشن‌هایی هستند که با هیاهو آمدند و در سکوت از فعالیت خود دست کشیدند. برخی به‌دلیل استقبال سرد کاربران تصمیم به حذف خود گرفتند و بعضی نیز به‌دلیل نداشتن صرفه اقتصادی ترجیح دادند که از صف نانوایی کنار بروند و مسئولیت خرید نان را به یکی از اهالی خانه بسپارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید