• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68511
+
-

تکمیل فاز نخست موزه روستایی گلستان تا پایان سال

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با بیان این‌که فاز نخست موزه روستایی گلستان تا پایان امسال تکمیل می‌شود، گفت: ۸۰ خانه تاریخی در روستاهای استان شناسایی شده که در موزه روستایی استان بازچینی می‌شوند.

به گزارش تسنیم «ابراهیم کریمی» با بیان این‌که بخشی از آثار تاریخی گلستان در موزه سایر استان‌ها نگهداری می‌شود، اظهارکرد: موزه روستایی قرق یکی از پروژه‌های ملی استان در حوزه میراث فرهنگی است که ساخت آن از سال 95 آغاز شد. وی افزود: تا سال 97 اعتبار چندانی به این پروژه اختصاص پیدا نکرده بود و آنقدر کم بود که امکان اجرای پروژه وجود نداشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با یادآوری تصویب 70 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه روستایی گفت: این اعتبار در سفر سال گذشته هیات دولت به استان مصوب شد. این اعتبار قرار است در مدت 2 سال به این پروژه اختصاص داده شود.

 این مسئول به توسعه گردشگری روستایی در استان اشاره کرد و افزود: گلستان 37 روستای هدف گردشگری دارد، هرچند تعداد چنین روستاهایی بیش از این است. بافت تاریخی و ارزشمند برخی از این روستاها مانند شاهکوه و فارسیان قانچی نیز ثبت ملی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید