• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65527
+
-

عملیات نجات تئاترشهر

مدیر تئاترشهر:جای خالی رخدادهای هنری در محوطه تئاترشهر محسوس است

گزارش روز
عملیات نجات تئاترشهر

بعد از اتفاقاتی که در محوطه باز تئاترشهر افتاد و با توجه به اتفاقات هر روزه‌ای که در این سال‌ها در بوستان دانشجو و ضلع شرقی این مجموعه رخ می‌داد، بالاخره پلیس پیشگیری تهران دست به‌کار شد و به پاکسازی پارک دانشجو و محوطه تئاترشهر پرداخت.
به گزارش همشهری، رئیس پلیس پیشگیری تهران عنوان کرده که این پاکسازی در پی مطالبات شهروندان مبنی بر پاکسازی پارک دانشجو و محوطه تئاترشهر از خرده‌فروشان مواد‌مخدر، معتادان و مزاحمان صورت گرفته و تیم عملیات انتظامی برای شناسایی این افراد تشکیل شده است. در این طرح ۲۵ نفر دستگیر و تعدادی سلاح سرد و مقادیری مواد‌مخدر و روانگردان نیز کشف شد. همچنین۶ دستگاه خودرو و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت که در حوالی پارک اقدام به مزاحمت برای شهروندان می‌کردند نیز توقیف شدند.
به‌گفته کیوان ظهیری، اجرای این طرح به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت و مأموران پلیس با افرادی که قصد ناامن کردن پارک دانشجو را داشته باشند و در این فضا دست به اقدامات مجرمانه بزنند برخورد خواهند کرد. با این حال، سعید اسدی، ‌مدیرمجموعه تئاترشهر به همشهری می‌گوید: «طرح پیشگیری و پاکسازی معمولا توسط پلیس تا ساعت 20:30 اتفاق می‌افتد و در ساعات پایانی شب همچنان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این نظارت و کنترل تا پایان شب و مستمر باشد. به‌طور حتم فضای مطلوب باعث می‌شود که بتوانیم در بوستان و محوطه تئاترشهر رخدادهای هنری و فرهنگی را آماده کنیم و تئاترشهر یک مقصد فرهنگی برای شهروندان باشد.» اسدی درباره ساماندهی دستفروشان نیز می‌گوید: «در روزهای پایانی هفته گذشته جلساتی با شهردار منطقه 11درباره استمرار ساماندهی دستفروشان داشتیم. درست است که همه شهروندان حق حضور دارند اما متأسفانه گاهی نتایج خوبی را شاهد نیستیم.» اسدی توضیح می‌دهد: «با توجه به صحبت‌های انجام شده و طرح ساماندهی، برخی شهروندان فکر می‌کنند که مخالف حضور و حتی کار برخی شهروندان هستیم اما نکته این است که از میان جمع حاضر در اطراف تئاترشهر تنها 20درصد دستفروشان نیازمند این کار هستند و مابقی توانایی حضور در جاهای دیگر برای کار را دارند.» به‌گفته اسدی، اگر ساماندهی و پاکسازی محوطه تئاترشهر و بوستان دانشجو استمرار پیدا کند به‌طور حتم نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت. اگر طرح پهنه رودکی هم در دستور کار قرار گیرد و عملیاتی شود، حتما اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید