• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65024
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nqoz
+
-

افزایش گشت‌زنی در حاشیه رودخانه‌ها و سدها

تیم‌های غواصی و نجات‌غریق آب منطقه‌ای البرز و تهران در رودخانه کرج و سایر رودخانه‌های استان به صورت مستمر فعال شده و از اتراق مردم در نقاط حادثه‌خیز جلوگیری می‌کنند

مدیریت بحران
افزایش گشت‌زنی در حاشیه رودخانه‌ها و سدها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به افزایش تیم‌های گشت‌زنی در حاشیه رودخانه‌ها و سدهای استان البرز گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش فارس «مهدی مهرور» با اشاره به حوادث غرق‌شدگی‌های اخیر گفت: مقرر شده تیم‌های غواصی و نجات‌غریق آب منطقه‌ای البرز و تهران در رودخانه کرج و سایر رودخانه‌های استان به صورت مستمر فعال شده و از اتراق مردم در نقاط حادثه‌خیز جلوگیری کنند. وی بیان کرد: به دستور استاندار البرز جلسات پیشگیری در این زمینه تشکیل شده و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنرهای هشداردهنده و اطلاع‌رسانی در رودخانه‌ها و سدهای البرز و همچنین تهیه فیلم‌ها و برنامه‌های آموزشی و انتشار در رسانه‌های استانی و ملی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش تیم‌های گشت‌زنی در حاشیه رودخانه‌ها و سدهای استان اظهار کرد: مقرر شده بخشداری آسارا ضمن آموزش افراد محلی، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای رستوران‌داران حاشیه رودخانه‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و اتاق اصناف کند.
مهرور عنوان کرد: فرمانداری‌های کرج، ساوجبلاغ و طالقان ضمن برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و توجیه مدیران ذیربط، اقدامات لازم در خصوص هشدار و اطلاع‌رسانی به مردم را انجام می‌دهند.


جان باختن 6 نفر طی یک هفته

همچنین رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: در دومین هفته از فصل تابستان 6 نفر به دلیل غرق‌شدگی در رودخانه‌های استان جان خود را از دست دادند. «مهرداد بابایی» اظهار کرد: هفته گذشته 7 ماموریت با فوریت غرق‌شدگی توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد.
وی ادامه داد: در این حوادث 9 نفر دچار حادثه غرق‌شدگی شدند که 3 تن پس از خروج از آب و انجام اقدامات درمانی حفظ حیات، به مراکز درمانی منتقل شدند، ولی 6 نفر نیز جان خود را فقط به خاطر بی‌احتیاطی از دست دادند. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز افزود: همچنین جمعه گذشته 14 تیرماه بر اثر ریزش بهمن در منطقه آزادبر جاده چالوس و مصدوم شدن 2 خانم در غار یخ‌مراد، اورژانس هوایی البرز با تمام توان برای نجات مصدومان وارد عملیات شد.

این مسئول ابراز کرد: خلاصه عملکرد اورژانس البرز در هفته گذشته پاسخگویی به ۱۱ هزار و ۳۴۹ تماس تلفنی و انجام 3 هزار و 476 ماموریت توسط تکنسین‌های پرتلاش اورژانس بود. وی توضیح داد: به افرادی که در ایام گرم تابستان به قصد تفریح و فرار از گرما به حاشیه رودخانه‌ها و سدها پناه می‌برند، توصیه می‌شود لحظه‌ای از کودکان و نوجوانان خود غافل نشده و به علائم ایمنی و تابلوهای هشداردهنده در کنار ساحل رودخانه‌ها و سدها توجه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید