• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64130
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WDPX
+
-

193 مادر باردار در تنگستان سبد حمایتی دریافت کردند

خبرخوان بوشهر
193 مادر باردار در تنگستان سبد حمایتی دریافت کردند

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در حال حاضر، ۱۹۳ مادر در این شهرستان از ماه چهارم حاملگی تا 6 ماه پس از زایمان و به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

به گزارش فارس، «عادل مقدس» افزود: تغذیه در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای در رشد و سلامت مادر و جنین برخوردار است و مادرانی را که دارای مشکل تغذیه‌ای هستند با سبدهای غذایی مورد حمایت قرار می‌دهیم. وی با بیان این‌که این مادران بر اساس شاخص‌های خاصی انتخاب می‌شوند تاکید کرد: نیازمند بودن، نمایه توده بدنی کمتر از ۱۸/۵ در شروع بارداری، وزن‌گیری کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی‌لیتر، چندقلویی و وزن‌گیری نامطلوب دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن از جمله این شاخص‌ها هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان خاطرنشان کرد: برنامه کمک غذایی مادران باردار نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای با مشارکت موسسه بنیاد علوی و وزارت بهداشت اجرا می‌شود و مادران باردار روستایی و حاشیه شهرها را پوشش می‌دهد. مقدس تصریح کرد: این سبد غذایی شامل ۱۲ قلم مواد غذایی، برنج، ماکارونی، مرغ، خرما، روغن مایع، بلغور جو، عدس، لوبیا چیتی، نخود، لپه، سویا و لوبیا قرمز است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید