• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63767
+
-

پای آرایشگاه‌ها در کفش مراکز درمانی

این سو و آن سوی استان
پای آرایشگاه‌ها در کفش مراکز درمانی

مدیر گروه سلامت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد با آرایشگاه‌ها و آن دسته از مراکز زیبایی که مداخله در امور درمانی و پزشکی داشته باشند برخورد قانونی می‌شود. 

به گزارش تسنیم، در حالی مراکز زیبایی موظف به ارائه خدمات مشخص هستند که برخی از این مراکز خدمات زیبایی - درمانی که باید توسط پزشکان ارائه شود، در آرایشگاه‌ها ارائه می‌دهند.
این موضوع که با دخالت در امور پزشکی به بازارگرمی خوبی برای آرایشگران تبدیل شده، منجر به بروز عوارض‌ زیادی شده است. انواع تزریق، لیزر پوست و غیره نمونه‌ای از این مداخلات است که در آرایشگاه‌ها رواج دارد.

مدیر گروه سلامت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این‌که با آرایشگاه‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود اظهار کرد: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی شرح وظایف شغلی مشخص و تعریف‌شده‌ای دارند و نمی‌توانند فراتر از این فعالیت داشته باشند. به گفته «سیامک شمس»، اگر مرکز زیبایی‌ دخالت در امور درمانی و پزشکی داشته باشد، تخلف محسوب می‌شود و با بازدیدهایی که در این خصوص داریم در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.


دخالت درمانی آرایشگاه‌ها یک مدل تخلف شایع است

وی با بیان این‌که دخالت‌های درمانی آرایشگاه‌ها یک مدل تخلف است که در مراکز زیبایی و آرایشگاه‌ها رایج شده است عنوان کرد: دخالت‌های درمانی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که برای آن تشکیل پرونده می‌دهیم. برای یافتن تخلفات آرایشگاه‌ها به ‌صورت دوره‌ای بازدید انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، تشکیل پرونده می‌دهیم. 

چندی پیش، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس هم با بیان این‌که لیزر پوست در آرایشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود اظهار کرد: در صورت مشاهده با متخلفان برخورد تعزیراتی می‌شود.
«علی مبشری» افزود: با توجه به این‌که لیزر پوست اقدامی درمانی محسوب می‌شود و باید زیر نظر پزشک انجام شود، این عمل در آرایشگاه‌ها ممکن است باعث آسیب جسمانی به شهروندان شود. 

وی همچنین از تشکیل 10 پرونده تعزیراتی از ابتدای سال برای آرایشگاه‌های متخلف خبر داد و اظهارکرد: بر اساس قانون، آرایشگاه‌های متخلف ملزم به تعطیل کردن بخش لیزر شده و دستگاه لیزر آنها به نفع دولت ضبط شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین تخلفاتی مراتب را به دانشگاه علوم پزشکی و یا سامانه 135 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید