• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59806
+
-

توجه به محیط زیست  در اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن

محیط زیست
توجه به محیط زیست  در اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن

استاندار هرمزگان گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر‌مکعبی که در غرب بندرعباس در حال احداث است، یک طرح بزرگ، راهبردی و مهم برای استان هرمزگان محسوب می‌شود. 

به گزارش ایسنا «فریدون همتی» در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان که در محل اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی در غرب بندرعباس برگزار شد، افزود: شیرین‌سازی آب خلیج فارس یک راهبرد جدی برای تأمین آب در استان هرمزگان محسوب می‌شود، اما در عین حال باید مسائل زیست‌محیطی در اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به صورت جدی مد نظر باشد و رعایت شود. 

پروژه آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی با رعایت کامل استانداردهای زیست‌محیطی احداث شده است. 

وی ادامه داد: پروژه آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی که در غرب بندرعباس در حال احداث است، یک طرح بزرگ، راهبردی و مهم برای استان هرمزگان محسوب می‌شود که آب مورد نیاز این استان را به صورت پایدار تامین خواهد کرد. 

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه از آثار و برکات بسیاری برای هرمزگان برخوردار است و دغدغه‌های این استان در زمینه تأمین آب شرب، صنایع و کشاورزی را رفع می‌کند. 

همتی افزود: این آب‌شیرین‌کن به صورت مشترک برای 3 استان هرمزگان، کرمان و یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بخش عمده آب تولیدی آن یعنی بالغ بر ۴۰ درصد از آبی که توسط این مجموعه شیرین‌سازی خواهد شد، در هرمزگان به مصرف می‌رسد. 

استاندار هرمزگان گفت: بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی پیمانکار این پروژه تمام تلاش‌ها برای تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست این طرح با ظرفیت شیرین‌سازی ۲۰۰ هزار متر مکعب آب تا مهرماه سال جاری در حال انجام است تا آب تولیدی این طرح وارد مدار شود. 

وی گفت: در فاز نخست ۵۰ هزار متر مکعب از آب شیرین‌سازی‌شده توسط این پروژه برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

همتی بیان کرد: با وارد مدار شدن این آب‌شیرین‌کن و علاوه بر آن با تکمیل دیگرفاز‌های آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس، آب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر به طور کامل از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین خواهدشد. 

استاندار هرمزگان در بازدید از پروژه آب‌شیرین‌کن یک میلیون‌متر مکعبی در غرب بندرعباس، در جریان آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای آماده‌سازی و تکمیل این پروژه بزرگ و راهبردی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید