• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59361
+
-

آزادی کبک‌ها

۲۳ قطعه کبک در طبیعت کردستان رها‌سازی شد

محیط ‌زیست
آزادی کبک‌ها

همزمان با هفته محیط‌زیست ۲۳ قطعه کبک که چندی پیش از متخلفان صید غیرمجاز کشف و ضبط شده بود، در مناطق طبیعی دیواندره و بیجار رها‌سازی شدند. به گزارش ایرنا، سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست بیجار از کشف و ضبط ۹ قطعه کبک از یک متخلف شکار و صید خبر داد و گفت: این کبک‌ها در ششمین روز از هفته محیط‌زیست در طبیعت این شهرستان رها‌سازی شدند. «علی‌اصغر هدایت‌زاده» افزود: در جریان گشت و کنترل یگان حفاظت این واحد از یک متخلف که اقدام به زنده‌گیری غیرمجاز پرندگان می‌کرد، ۹ قطعه کبک کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: از این متخلف علاوه بر کبک‌های مذکور، یک قبضه اسلحه شکاری، ۹۲ عدد فشنگ، یک عدد دوربین چشمی، یک دستگاه ضبط صوت، یک عدد چراغ قوه و 3 رشته دام زنده‌گیری کبک نیز ضبط شد.
این مسئول افزود: این تعداد کبک پس از طی مراحل قانونی و قضایی و بازیابی توانایی مجدد پرواز و قابلیت رهاسازی، توسط مامورین اجرایی این واحد در ششمین روز از هفته محیط‌زیست به دامان طبیعت زیبای بیجار بازگشتند. 


رهاسازی ۱۴ قطعه کبک در دیواندره

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان دیواندره هم گفت: ۱۴ قطعه کبک که با پیگیری مداوم محیط‌بانان از 2 گروه متخلف کشف شده بود، پس از طی مراحل قانونی در طبیعت رهاسازی شدند. «مسعود عسگری» افزود: این رهاسازی در ششمین روز از هفته محیط‌زیست و با حضور جمعی از دانش‌آموزان و دوستداران طبیعت انجام شد.

استان کردستان دارای 4 منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریبار با وسعت 3هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فرد‌ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار
داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید