• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53682
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


      امنیتی‌ها هشدار داده بودند!
محمد دهقان، نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در نامه‌ای به رؤسای جمهور و مجلس تأکید کرد: خطر وقوع سیل اوایل بهمن سال ۹۷ توسط مقامات امنیتی به‌صورت کتبی به مقامات ارشد دولتی ازجمله وزارت نیرو هشدار داده شده بود،  اما اقدامی برای جلوگیری از بروز سیل از سوی این مقامات انجام نشد. به گزارش فارس، او در این نامه سرگشاده تأکید کرده است که مطابق اظهارات جمعی از کارشناسان و براساس برخی اطلاعات واصله،  بروز پدیده ابر بارش و ابر سیل،  حداقل از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ برای کارشناسان محرز بوده است.

      پیگیری سیل با سفر به وین
رامین نورقلی‎پور، نماینده مردم غرب گلستان گفت: بعد از فروکش کردن سیل در سفر به وین جلساتی را با مدیر دفتر امور فضایی سازمان ملل داشتم تا درباره اطلاعات مکانی دقیق و تهیه نقشه هوایی که به‎ویژه در تحریم و در زمان بحران جلوه بیشتری داشته به ما کمک کنند .به گزارش مهر، وی ادامه داد: در همان زمان از ریاست سازمان فضایی کشورمان و مدیریت بحران کشور درخواست داشتیم که نیاز به تصاویر دقیق و با کیفیت بالا برای مدیران بحران سیل در کشور وجود دارد و مذاکرات مختلف صورت گرفت و پس از آن تصاویری در حد مقدورات تهیه و در اختیار دستگاه‎های مختلف قرار گرفت.

      انتقاد از گزارش ناقص بانک مرکزی
پروانه مافی،  نماینده تهران در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «انجمن شفافیت برای ایران اعلام کرده که شفاف‌سازی‌ بانک مرکزی درخصوص دریافت‌کنندگان ارز دولتی ناقص است؛ به‌نحوی که داده‌های مربوطه در قالب PDF و در ۳۵۱۵ صفحه منتشر شده درحالی‌که نه قابلیت تحلیل دارند و نه ماشین‌خوان هستند. اعتراض وارد است و بانک مرکزی باید این نقص را مرتفع کند.»

      فیتیله اختلاف‌ها را پایین بکشیم
الیاس حضرتی، نماینده تهران با اشاره به مشکلات داخلی و امکان سوءاستفاده دشمنان از آن گفت: امروز حل مسائل اقتصادی کشور با دست توانمند مدیران،  مسئولان و مردم با ارائه طرح‌های خلاقانه و ابتکار عمل در اولویت قرار گیرد. این عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا خاطرنشان کرد: باید فیتیله این اختلاف‌ها را پایین بکشیم. متأسفانه دست‌هایی در کار است که به این اختلافات دامن بزنند و شکاف‌های عمیقی ایجاد کنند.

      بی‌توجهی به تشرهای آمریکا
ابوالفضل حسن‌بیگی،  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند،  گفت: اقدامات ترامپ برای جنگ روانی و دریافت امتیاز است اما ما توجهی به تشرهای آمریکا نمی‌کنیم. وی در واکنش به عدم‌تمدید معافیت خریداران نفت ایران از سوی آمریکا،  درگفت‌وگو با مهر بیان کرد: همه حرکات و اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا صرفاً برای جنگ روانی و دریافت امتیازات بیشتر است، اما ما نشان داده‌ایم که توجهی به تشرهای آمریکا نمی‌کنیم.

      هوش جمعی مردم، تخریب را از انتقاد تشخیص می‌دهد
  نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها باید از تخریب فاصله گیرند، گفت: هرگاه افراد از انتقاد به تخریب رسیده‌اند، هوش جمعی مردم متوجه شده است و تجربه نشان داده که تخریب همواره نتیجه عکس داشته است.  عبد الرضا هاشم زائی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم پرهیز از تخریب کاندیداهای رقیب و مسئولان اجرایی در انتخابات بیان کرد: تجربه نشان داده که بیشتر طرفداران هر یک از کاندیداها وارد تخریب می‌شوند و گاهی خود کاندیداها نیز دست به این کار می‌زنند اما به طور کلی همواره در کشور ما تخریب نتیجه عکس می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید