• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50693
+
-

این یک تجارت است

روش‌های کسب درآمد در شبکه‌های بزرگ خبری جهان

سی‌ان‌ان


سی‌ان‌ان (شبکه کابلی خبر) یک شبکه تلویزیونی خبری آمریکایی متعلق به شرکت رسانه‌ای خبری و ورزشی وارنر، زیر مجموعه رسانه وارنر‌ای تی و‌ای تی است. سی‌ان‌ان در سال 1980 تاسیس شده است. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ازجمله شبکه‌هایی است که مبنای درآمد آن براساس فروش برنامه‌های تلویزیونی از طریق ثبت نام و پرداخت حق اشتراک مخاطبان تأمین می‌شود. سی‌ان‌ان دارای شعبه‌های متعدد استو مرکز اصلی این شبکه کابلی خبری در مرکز تایم وارنر در شهر نیویورک است و دارای استودیوهای پخش خبر در واشنگتن دی سی و لس‌آنجلس نیز هست. بر مبنای آماری که در‌ماه ژوئیه 2015انتشار یافته است، سی‌ان‌ان برای 96میلیون و 374هزار خانواری که با پرداخت پول مشترک این شبکه شده‌اند قابل دسترس است. برنامه‌های این شبکه خبری همچنین در بیش از 890هزار هتل آمریکایی پخش می‌شود. برنامه‌های سی‌ان‌ان همچنین در 212کشور دنیا قابل پخش است. این آمار از آن جهت حائز اهمیت است که بدانیم مهم‌ترین منبع کسب درآمد سی‌ان‌ان، فروش حق پخش برنامه‌های آن به شبکه‌های تلویزیونی خارجی است، دومین منبع درآمد این شبکه نیز فروش حق پخش برنامه‌های سی‌ان‌ان به هتل‌های سراسر دنیا است. درسال 2017 بیش از ۱۰۰ میلیون خانوارآمریکایی این شبکه تلویزیونی را مشاهده کرده بودند.

بی‌بی‌سی


بی‌بی‌سی (کمپانی انتشار اخبار بریتانیایی) در اکتبر 1922 به‌صورت رادیو راه‌اندازی شد. امروزه اما بی‌بی‌سی یک مجموعه رسانه‌ای با چندین و چند شبکه تلویزیونی است و سال‌هاست مشغول ساخت برنامه‌های خبری، مستند و سریال‌های تلویزیونی این رسانه با توجه به تعداد کارکنان آن بزرگ‌ترین رسانه در دنیا محسوب می‌شود. 
این شبکه 20هزارو 950کارمند ثابت دارد که 16هزار و 672نفر از آنها در بخش عمومی تولید خبر کار می‌کنند. البته با درنظر گرفتن نیروهای پاره وقت و قراردادی مجموعه نفرات شاغل در بی‌بی‌سی به 35هزار و 402نفر می‌رسد. بی‌بی‌سی تحت امتیازی سلطنتی تشکیل شد.
 این کمپانی رسانه‌ای بزرگ در تعامل با وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش و امور دیجیتال بریتانیا فعالیت می‌کند. منبع اصلی درآمد این رسانه عمدتا از مبلغ اخذ شده از تمام خانوارها، کمپانی‌ها و سازمان‌های بریتانیایی که از هر نوع دستگاهی برای دریافت یا ضبط برنامه‌های بی‌بی‌سی استفاده می‌کنند، بابت ارائه مجوز سالانه دیدن برنامه‌های تلویزیونی این شبکه، تأمین می‌شود. 

میزان مبلغ این مجوز به‌طور سالانه ابتدا از سوی دولت بریتانیا تعیین شده و سپس توسط پارلمان تصویب می‌شود. این مبلغ صرف هزینه‌های رادیو، تلویزیون و خدمات آنلاین (برخط) این رسانه می‌شود. در حدود یک چهارم درآمدهای بی‌بی‌سی نیز از سوی استودیوهای بی‌بی‌سی که بازوی تجاری این رسانه به‌حساب می‌آید، تأمین می‌شود. در سال 2016مجموع درآمد بی‌بی سی 954/4میلیارد پوند بوده است.

ان اچ کی


ان اچ کی (کمپانی انتشار اخبار ژاپن)، سازمانی دولتی است که در زمینه پخش خبر فعالیت می‌کند. ان اچ کی در ابتدا به‌عنوان ایستگاه انتشار خبر توکیو در سال 1924 تاسیس شد و سپس در 1926با کمپانی انتشار اخبار ژاپن ادغام شد. ان اچ کی دارای 2 شبکه تلویزیونی، 4 شبکه ماهواره‌ای، 2 کانال اچ دی و 3 شبکه رادیویی است. ان اچ کی همچنین برای مخاطبان در سراسر دنیا سرویس انتشار اخبار بین‌المللی تاسیس کرده است. عمده درآمد این رسانه خبری از حق اشتراک سالانه‌ای که از مردم دریافت می‌کند، تأمین می‌شود. هر خانوار، کمپانی و سازمانی در ژاپن که دارای دستگاه گیرنده تلویزیون است، طبق قانون باید حق اشتراک بپردازد. نخستین شبکه‌ای که پخش آگهی بازرگانی را در ژاپن متداول کرد ان اچ کی بود؛ با این حال این رسانه براساس قانون موظف است که هزینه‌های خود را از طریق سیستم حق اشتراک و نه آگهی‌های بازرگانی تأمین کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید