• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 6 آذر 1397
کد مطلب : 38814
+
-

پیروز حناچی: با ایده «تهران هوشمند»، می‌توان بنیان تحول عمیقی در زندگی مردم ایجاد کرد

تهران جدید «تهران هوشمند»

تهران جدید «تهران هوشمند»

محمد سرابی | خبرنگار

سرپرست و شهردار منتخب تهران در شورای سیاستگذاری همایش تهران هوشمند گفت: با ایده تهران هوشمند، می‌توان بنیان تحول عمیقی در زندگی مردم ایجاد کرد.

به گزارش همشهری، نشست شورای سیاستگذاری همایش و هفته «تهران هوشمند» با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار تهران و نمایندگان مجلس، دولت و بخش خصوصی در شورای شهر برگزار شد.

در این نشست «پیروز حناچی» برگزاری این همایش را گامی مثبت در راستای دستیابی به اهداف شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: اگر وضعیت کشور را با 2دهه گذشته مقایسه کنیم، می‌بینیم که پیشرفت‌های بسیاری به‌ویژه در زمینه زیرساخت فناوری حاصل شده است. اکنون دانستن این نکته که این پیشرفت‌ها در کیفیت زندگی مردم چه تأثیری دارد و چگونگی توسعه آنها، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

‌محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به توسعه سرویس‌ها و سامانه‌هایی که استفاده از آنها برای مردم سهل باشد، گفت: دستیابی راحت مدیران شهری به آمار و داده‌های مورد نیاز نیز از دیگر مسائل مهم در یک شهر هوشمند است. همچنین دسترسی به داده‌های دینامیک شهری و امکان بررسی داده‌های زنده شهر از دیگر موارد مهم اداره شهر هوشمند است.

در این جلسه ‌محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، به ارائه گزارشی از همایش سال گذشته و اقداماتی که پس از برگزاری همایش تا‌کنون در دبیرخانه و مرکز تهران هوشمند انجام شده است، پرداخت.هفته «تهران هوشمند» از ۱۴ تا ۲۰ آذرماه و با برنامه‌هایی مانند نخستین مسابقه چالش نوآوری تهران هوشمند، کارگاه آموزشی شهر هوشمند، افتتاح مرکز فناوری‌های هوشمند شهری، رونمایی از دستاوردهای شهر هوشمند، تور آموزشی مرکز آمار و رصد شهری پایتخت و «همایش بین‌‌المللی تهران هوشمند» در برج میلاد برگزار می‌شود.

پل طبیعت جلوه گر هنر معماران ایرانی

سرپرست شهرداری تهران همچنین در آیین افتتاح «خانه شعر و ادبیات اراضی عباس‌آباد» و نکوداشت سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر معاصر که با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد نیز حضور یافت. پیروز حناچی در این مر اسم گفت: تلاش شد که اراضی عباس‌آباد به شکلی طراحی شود که مانند نگین در شهر تهران بدرخشد و همگان به‌صورت عادلانه از آن استفاده کنند.

شهردار منتخب تهران با اشاره به ویژگی‌های شاخص گرمارودی گفت: این استاد شعر و ادبیات از نخستین روزهای بعد از انقلاب در فعالیت‌های فرهنگی و مؤثر جمهوری اسلامی ایران فعال بود و همگان گرمارودی را با شعری که استاد اخوان ثالث در مورد او خواند و اشعاری که در ایام عاشورا با صدای خود دکلمه می‌کرد، می‌شناسند. حناچی با اشاره به آغاز به‌کار خانه شعر و ادبیات اراضی عباس‌آباد، عنوان کرد: خوشبختانه، اقدامات مربوط به آماده‌سازی‌ این ساختمان بعد از مدت‌ها به اتمام رسید و این خانه امروز در اختیار هنرمندان قرار گرفت. خوشحالم که افتتاح این خانه با بزرگداشت یکی از مفاخر ادبیات ایران همزمان شده است. شهردار منتخب تهران با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای تپه‌های عباس‌آباد از سال‌های گذشته تاکنون گفت: تلاش شد که این اراضی به شکلی طراحی شود که مانند نگین در شهر تهران بدرخشد و همگان به‌صورت عادلانه از آن استفاده کنند. همچنین سعی شد هنر معماران ایرانی در نحوه معماری آن جلوه‌گر باشد.

حناچی به احداث پل طبیعت اشاره و عنوان کرد: این پل که امروز جهانی شده و بسیاری از جوایز بین‌المللی را به‌دست آورده مصداق یکی از این طراحی‌هاست.
او در پایان با بیان اینکه در دوره‌هایی اقدامات انجام شده در اراضی عباس‌آباد از مسیر اصلی خود خارج شده بود، ضمن امیدواری نسبت به بازگشت برنامه‌ها به مسیر اصلی گفت: مجموعه اراضی عباس‌آباد متعلق به تمام مردم تهران و ایران است و همه باید با هم کمک کنیم تا در جهت درست از آن بهره‌برداری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید